Informatie over PVC-materialen voor Solidworks-simulatie

Hallo

Is er een persoon die de indormaties over PVC zou hebben bij een temperatuur van 50 graden (young's modulus, elasticiteit, enz.)

Hartelijk dank:)

Goedenavond

Wees voorzichtig, want er is veel PVC dat min of meer geplastificeerd is en met heel verschillende impacteigenschappen, afhankelijk van het type PVC, of het nu in gelamineerde plaat is, geëxtrudeerd, enz...

Dus als het voor uw werk is, is het beter om de leverancier te vragen op basis van de exacte eigenschap van het PVC dat u kiest.

De dikte speelt ook veel bij 60° in 350μ of 60° in 700μ  of zelfs in geëxtrudeerd 4 mm, het reageert helemaal niet hetzelfde.

Jonge Tableau module (bron: Serge Bertorello)

Vriendelijke groeten

3 likes

Hallo

Er is niet echt een specifiek type PVC, het is voor een BTS-project van een cirkelsnijder of wanneer de buis aankomt, heeft deze een temperatuur van ongeveer 50 graden, als je informatie hebt over elk type PVC, voor een simulatie (dikte 4 mm), Dank je wel :-)

Vriendelijke groeten

In de standaard materialen van SW (Solidworks Material/Plastiques) zit een PVC.

Ja, er is PVC, maar ik heb PVC nodig met de kenmerken van een PVC van 50 graden. Vandaar de moeilijkheid.

Goedenavond

Inderdaad, want de enige oplossing zou zijn om een materiaal te maken met uw eigen kenmerken, wat mogelijk is in SW.

Aan de andere kant, om de modulus van de jongen van dit materiaal te definiëren, die equivalent zou zijn aan PVC bij 50° en dan daar (splash splash).

De vicat onthardingstemperatuur voor niet-geplastificeerd (niet-superchloor) PVC ligt tussen 65 en 85 °C, wat in feite 78° is).  Dit staat in de ISO 306-2004 norm. Dit betekent dat je bij 50° onder de verwekingstemperatuur zit, maar in een staat waarin het PVC minder broos is, wat nodig is, afhankelijk van de snijmethode (vooral door guillotine)

In ieder geval zie ik niet in hoe ik het verband kan leggen tussen het Vicat-punt dat de verweking meet (dat werkt bij penetratie) en de modulus van Young die relatief is ten opzichte van de intrinsieke elasticiteit van het materiaal.

Vriendelijke groeten

1 like