Ik begin me geleidelijk vertrouwd te maken met de solidworks-software en voor mijn studie wordt mij gevraagd om twee oefeningen met de volgende problemen:
1) U moet het object van uw keuze tekenen. Dit object moet echt zijn, uit je dagelijks leven of je directe omgeving. Het doel is om het zo getrouw mogelijk weer te geven. Beperkingen: het onderdeel moet bestaan uit minimaal 4 3D-functies. Alle schetsen moeten worden beperkt door afmetingen (geen blauwe lijnen!)
2) U moet het object van uw keuze tekenen. Dit object moet een samenstel zijn van meerdere stukken (minimaal 5). Dit object kan echt of denkbeeldig zijn. Het doel is om het zo getrouw mogelijk weer te geven. Vergeet niet om de functies in de creatieboom een naam te geven met expliciete namen (voorbeelden: blanco, bevestigingsgat, filet op de bovenkant, tapgat voor plaatbevestiging, ...) De namen van de onderdelen moeten ook goed gekozen zijn (anders dan deel 1, deel 2...)
Ik weet niet wat ik als object moet nemen, hebben jullie aanwijzingen?
Een Duplo of Lego auto geeft al een goede montage en een groot deel van de beperkingen en vormen zijn niet al te ingewikkeld. Een simpele auto :-)
Hiermee laat zien dat je beheerst hoe je verschillende onderdelen moet maken die in elkaar kunnen worden gezet, de schaalfunctie, de assen, het stuur (iets ingewikkelder) en vooral de belangrijkste montagebeperkingen en de verschillende kleuren.
@strefbeno De ridder is nog steeds relevant en jonge ontwerpers (soms de minder jonge) zouden er goed aan doen ernaar te verwijzen, het zou al een hoop domheid vermijden :-)