BELANGRIJK: Dit artikel is automatisch vertaald, zie de waarschuwing. De Engelse versie van dit artikel kun je hier bekijken.
Met een afbeeldingsbesturingselement kunt u een afbeelding insluiten, zoals een bitmap, JPEG of GIF, en bijvoorbeeld een bedrijfslogo of illustratie weergeven.
Als het tabblad 'Ontwikkelaars ' niet beschikbaar is, geeft u het weer .
Bekijk het tabblad Ontwikkelaars
Klik op het tabblad Bestand , klik op Opties en klik vervolgens op Lint aanpassen.
Schakel op het tabblad Primaire tabbladen het selectievakje Ontwikkelaars in en klik vervolgens op OK.
Klik op het tabblad Ontwikkelaars in de groep Besturingselementen op Invoegen en klik vervolgens onder ActiveX-besturingselementen op Afbeelding .
Klik op de locatie in het werkblad waar u de linkerbovenhoek van het afbeeldingsbesturingselement wilt plaatsen.
Als deze optie niet is geselecteerd, gaat u naar het tabblad Ontwikkelaars en klikt u in de groep Besturingselementen op Ontwerpweergave .
Klik op hetzelfde tabblad, in dezelfde groep, op Eigenschappen .
TIP: U kunt ook met de rechtermuisknop op het besturingselement klikken en vervolgens op Eigenschappen klikken .
Het dialoogvenster Eigenschappen wordt weergegeven. Als u een afbeelding wilt toevoegen, klikt u op de knop Genererennaast het eigenschappenvak Afbeelding en gebruikt u vervolgens het dialoogvenster Afbeelding uploaden om een afbeelding te zoeken en te openen.
Selecteer de gewenste eigenschap voor meer informatie over elke eigenschap en druk op F1 om een Visual Basic Help-onderwerp weer te geven. U kunt ook de naam van de eigenschap typen in het vak Zoeken in Visual Basic Help. In het volgende gedeelte vindt u een overzicht van de beschikbare eigenschappen.
Samenvatting van eigenschappen per functionele categorie
Ik heb nog een vraag... Het is gewoon om een beeld te hebben van het 3D-gedeelte in het Excel-bestand??? waarom plaatst u niet de ASm of de PRT, het bespaart u de conversie naar edrawing...
gt22 Bedankt voor je info, maar ik heb geen probleem met het invoegen van de ActiveX-besturingselement
ac cobra 427 momenteel voeg ik rechtstreeks via de ActiveX eDrawing-besturing een Native Solidworks ASM-bestand in, maar ik ga via edrawing omdat de gebruikers die het bestand gaan gebruiken geen SW hebben
Op mijn werkstation met edrawing 2017 en met excel 2016 lukt het me om de edrawing activeX te zetten en als ik hem aansluit op een directe SW asm of een edrawing bestand, werkt het in beide gevallen.
Bent u zeker van de compatibiliteit tussen uw SW en Office?
En als je voor degenen die Solidworks hebben de ASM of PRT in het Excel-bestand zet en dan maak je een pdf voor degenen die geen Solidworks hebben... Wanneer u wijzigingen aanbrengt, hoeft u alleen maar uw Excel-bestand als pdf op te slaan.
Klik in het tabblad Pagina-instelling op "Titels afdrukken", er wordt een venster geopend, kies het tabblad Blad en in de categorie Afdrukken heb je conceptkwaliteit.
industrialcadservices Bedankt voor deze info, ik kende deze optie niet, maar helaas geen verandering, ik heb een supportticket gemaakt om te zien of ze meer informatie voor me hebben :)
Goed en wel nadat de ondersteuning terugkomt, is het inderdaad een BUG met eDrawing, maar die duidelijk niet als een prioriteit zal worden behandeld :/ Ik ben gehecht aan de oplossing als er een komt, dus ik hou je op de hoogte
Goed en wel nadat de ondersteuning terugkomt, is het inderdaad een BUG met eDrawing, maar die duidelijk niet als een prioriteit zal worden behandeld :/ Ik ben gehecht aan de oplossing als er een komt, dus ik hou je op de hoogte