weet iemand hoe het aantal lagen van een SW2015 plaatwerkonderdeel te achterhalen (de vergelijking zit in de eigenschappen van de lijst met gelaste onderdelen),
Om dit nummer te zien verschijnen in een naam van een assemblage waar dit onderdeel zich bevindt?
in feite op een tekening van het onderdeel, geen probleem, ik haal de gegevens op uit de lijst met gelaste onderdelen, Aan de andere kant maak ik in de tekening van de assemblage een klassieke nomenclatuur of voeg ik een kolom toe met de aangepaste eigenschap van het onderdeel, maar zelfs als ik PLIS kies, ze verschijnen niet!
Logischerwijs, als je in een assembly zit, neemt Sw het eigendom van de assembly over.
Om dit te doen, voeg ik mijn gerelateerde deel uit mijn blad in, ik voeg mijn nomenclatuur in door op mijn deel uit het blad te klikken zodat de tabel is gekoppeld. Dan volgt de rest.
Maar logischerwijs, met de juiste formule, zou het mogelijk moeten zijn, zoals Lucas zei.
Wat als we de stuklijst voor de montage plaatsen en op het vouwvak naar de regel die overeenkomt met het onderdeel voegen we een notitie in door de eigenschap Vouwen te koppelen?
Ontleding van een subassemblage of gelaste constructie in stuklijsten
U kunt componenten van halffabrikaten of gelaste constructies ontleden tot een stuklijst.
Ga als volgt te werk om een of meer halffabrikaten of gelaste onderdelen in een stuklijst af te breken:
Klik op de linkerkant van de stuklijsttabel om de kolom Assemblagestructuur in de stuklijst weer te geven, als deze is verborgen.
Klik met de rechtermuisknop op een of meer geselecteerde cellen in de kolom Assemblagestructuur die een set halffabrikaten of gelaste onderdelen bevat.
Sterker nog, wanneer we een luchtbel op het onderdeel plaatsen, kunnen we ervoor kiezen om de bubbel te binden aan de eigenschappen van de gelaste onderdelenlijst van deel 1!
aan de andere kant, als ik de notitie ($PRP:"Vouwen") in het nomenclatuurvak plak, werkt het niet.
we zien in de bubbel het aantal vouwen, maar niet in de nomenclatuur.
Als we de stuklijstdoos forceren, wordt de lijst met gelaste onderdelen grijs weergegeven (niet toegankelijk).