Ik heb onlangs "generieke" tankmodellen opgezet dankzij wereldwijde variabelen.
Ik ben nu echter op zoek om deze variabelen in te voegen in een tabel in het 3D-bestand, om het gemakkelijker te maken om de metingen te controleren, en de nauwkeurigheid, indien mogelijk, om de variabelen direct via deze tabel te kunnen wijzigen zonder het tabblad Vergelijkingen van de FeatureManager te openen.
Als je een bewerkbare "tabel" weergave in je 3D verwacht (zoals voor een 3D-nomenclatuur), denk ik niet dat het mogelijk is. De alternatieven voor uw verzoek zouden (in mijn ogen) zijn:
- Als je het hebt over een Assembly (voor je Tank - dit wordt niet gespecificeerd in je aanvraag-) is er mogelijk, mogelijk, "Pilot Assembly" gepubliceerd door Visiativ (waarschijnlijk ook beschikbaar op Lynkoa).
- Er is nog steeds de mogelijkheid om een interface te maken in VBA / Userforms, maar dit zal afhangen van uw niveau in Macro / API...
... een klein voorbeeld (screenshot) van uw "generieke" tank en de vergelijkingen die moeten worden beheerd/gecontroleerd/gewijzigd zou welkom zijn. Vriendelijke groeten.
Een omweg, maar wel een die het risico loopt het reeds verrichte werk in twijfel te trekken: het maken van een 3D-schets waarvan de afmetingen dienen als globale variabelen.
Ik stel een 3D-schets voor in plaats van een 2D-schets om een meer "instinctieve" visualisatie te hebben.
In feite zijn de dimensies gerelateerd aan de globale variabelen op mijn 2D-schetsen, dus bij het tabblad vergelijkingen volgen mijn dimensies volgens de waarde die ik kan wijzigen in de kolom "Waarde/vergelijking". Dus daarvoor is het perfect, vooral omdat ik de instellingen aan het herwerken ben voor nog meer opties op een andere versie, dus ik ga niet tegen je liegen dat het me een beetje zou storen om helemaal opnieuw te moeten beginnen. ^^
Dat gezegd hebbende, ben ik niet per se op zoek naar het verband tussen de globale variabelen en mijn kansen, aangezien dat al het geval is, maar vooral naar een weergave in het 3D-model van al deze vergelijkingen in een tabel. Dit zou ons in staat stellen onze offertes sneller te controleren. Er moet dus een link zijn van de vergelijkingen naar deze tabel, zodat de gegevens worden bewaard en volgens hen worden bijgewerkt.
Alleen al na wat prutsen in de Configuration Publisher kan ik niet veel vinden of door de Lynkoa Macro die Maclane me heeft gegeven eens nader te bekijken.
Helaas ben ik al een tijdje op zoek naar een oplossing, en aangezien het alleen maar "comfort" is, geef ik geen prioriteit aan deze optie, ik zal van tijd tot tijd blijven kijken om te zien of ik iets vind.
Het lijkt mij dat een Excel-deelfamilie uw probleem kan oplossen.
Al je kansen zullen dus in dezelfde tabel staan.
Je kunt ook vergelijkingen in excel zetten (om bijvoorbeeld automatisch het aantal ribben te berekenen)
Het is ook mogelijk om de Excel-tabel van de onderdelenfamilie te repatriëren naar de MEP (het is echter nogal beschimmeld als functie: het is vrij moeilijk om de gewenste visuele weergave te krijgen).
De bijgevoegde macro kan voldoen aan uw eerste verzoek, waardoor u de globale variabelen van een SolidWorks-onderdeelmodel kunt wijzigen, variabelen die eerder zijn gemaakt in de tak Vergelijkingen van de constructieboom. Dubbelklikken op een variabele in de lijst zorgt ervoor dat het invoervak voor de nieuwe waarde verschijnt. Met de knop Bewerken kunt u de wijziging toepassen in de lijst en in het venster Vergelijkingen, en onmiddellijk het effect op de geometrie zien door het model "opnieuw op te bouwen". Dit is het enige voordeel ten opzichte van de SolidWorks Equations-pagina ... De wijziging is van toepassing op de actieve configuratie of op alle configuraties van de sjabloon, afhankelijk van het selectievakje.
Zoals altijd, macro gebruik met de nodige voorzichtigheid, het is alleen getest op het bijgevoegde model dat lijkt op uw tank (SW 2019). En er zijn maar heel weinig waarborgen.