Een Excel-tabel met macro invoegen in een solidworks MEP

Hallo

Ik zou graag een nomenclatuurtabel van gelaste onderdelen willen maken waarbij ik referenties van profielen in een kolom zou hebben, en door middel van een macro de referenties van de profielen zou vervangen door afbeeldingen die overeenkomen met de profielen (voor de workshop is een afbeelding van het betreffende profiel betekenisvoller dan een referentie).

Dus het is me gelukt om een Excel-bestand te maken met de bijbehorende macro, wat werkt. Voorlopig pak ik echter handmatig mijn Solidworks-stuklijst uit, die ik daarom in .xls formaat opsla, vervolgens open ik hem in Excel, kopieer ik de gegevens, plak ik ze in mijn Excel-bestand waar mijn macro is , start ik hem en ten slotte kopieer/plak ik deze tabel in mijn Solidworks MEP.

Mijn verzoek is dat ik veel mogelijke manipulatie zou willen verwijderen (dat het alles automatisch doet door een Solidworks-macro te starten, zou het beste zijn).

Hiervoor heb ik 2 oplossingen bedacht:

- De 1e zou zijn om een macro in Solidworks te maken die ervoor zou zorgen  dat ik:

1- Pak de stuklijst uit in Excel-formaat

2- Open de stuklijst in Excel

3- Open het Excel-bestand met mijn macro

4- Kopieer / plak alle cellen van mijn geëxtraheerde nomenclatuur naar het bestand met al macro

5- Start de macro

6- Kopieer/plak alle cellen van het Excel-bestand met de macro naar de Solidworks MEP

- De 2e is om de aangepaste eigenschappen van het onderdeel (of onderdeelbestand) in kwestie op te halen, maar ik weet niet hoe ik het in VBA moet programmeren

Als iemand aanwijzingen heeft om me te geven...

Bij voorbaat dank.

PS: Ik heb het bestand met macro in PJ gezet als het nuttig kan zijn.

fichier_avec_macro.xlsm