Een afbeelding invoegen in een Catia-schets (zoals op solidworks)

Hallo

Na verschillende zoektochten op het net kan ik geen methode vinden die me bevredigt.

Ik wil graag een afbeelding invoegen in een Catia-schets, een beetje zoals met de "schetsafbeelding" tool in Solidworks, met als doel er vervolgens bovenop opnieuw te tekenen.

Als je tips of een idee hebt om dit te doen, ben ik er helemaal voor.

Bij voorbaat dank en een fijne dag voor iedereen

Heb je dit gezien

https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=AM_DdQ3oGtY

Ik geloof dat dit een oplossing is

@+ ;-)

1 like

Bedankt voor je antwoord @gt22, ik denk dat ik het principe  begreep en mijn probleem zou moeten kunnen oplossen.

Ik sta nog steeds open voor andere voorstellen, als die er zijn, dichter bij het principe van Solidworks waar je een afbeelding bij schetsen kunt plakken.

1 like

Hallo

Heb je deze tutorial al gezien?

https://grabcad.com/questions/how-to-trace-a-picture-or-image-in-catia-and-converting-it-into-surface-or-solid

Het ziet er goed gedetailleerd uit.

1 like

Hallo

Van mijn kant heb ik de module voor het traceren van schetsen niet.

Ik ga door een CATDrawing.

Ik teken een zijlijn om de grootte van mijn afbeelding aan te passen.

Ik open de afbeelding in "Paint" Ik selecteer het deel waarin ik geïnteresseerd ben (Ctrl-C), vervolgens in de CATDrawing, (Ctrl-V) pas ik de afbeelding aan de rechterkant aan.

Het enige dat overblijft is om er bovenop te tekenen en vervolgens de lijn in een schets te "kopiëren" plakken.

Add-on om de afbeelding ten opzichte van de oorsprong te plaatsen, klikt u er met de rechtermuisknop op in het menu Selecteren Verplaatsen.

(De blauwe markeringen in de CAT-tekening komen overeen met de gele in de schets)

1 like

Bedankt allemaal voor jullie antwoorden, GT22's is het antwoord dat het dichtst bij mijn behoefte komt, het is jammer dat Catia geen eenvoudige schetsafbeeldingstool biedt, een beetje directer.

Fijne dag