Hallo Ik wil een opgerolde insert maken met niet-penetrerende gaten (zie het voorbeeld waarvoor ik alleen het PDF-plan heb, maar niet de originele 3D).
Dus ik begin helemaal opnieuw. Ik teken in 3D de insert waarvan ik de totale afmetingen hieronder ken Ik zet het om in plaatstaal zodat ik het kan uitvouwen en de gaten kan toevoegen, maar hier, als ik het opvouw, worden de gaten niet meegerekend.
Gezien de grote buigradius en de dikte van het onderdeel, zal ik, om te veel vervorming van uw gaten te voorkomen als ze vóór het buigen worden gemaakt, in plaats daarvan een 3D-schets in de boorwizard gebruiken op het gebogen onderdeel (de vraag rijst dan of het nodig is om het om te zetten in plaatwerk...)
De gaten op dit soort onderdelen vervormen aanzienlijk wanneer ze op het uitgeklapte deel worden gemaakt en worden daarna in het gevouwen deel gevonden (in de buigradius = vervorming)
Op dit soort onderdelen (meer gestempeld of gevormd dan gebogen) is dit nog meer waar. Is het echt haalbaar om te boren voordat je gaat buigen? (vraag je map).
Edit: als het alleen voor de weergave is, zoals @Maclane boren met 3D-schets na het vouwen.
Ik had het geprobeerd. Het probleem is dat door dit te doen, als ik aangeef dat de gaten niet te openen zijn, dus met een diepteafmeting die lager is dan de dikte van de plaat, wanneer ik de plaat uitvouw, de gaten inderdaad aanwezig zijn. Aan de andere kant is hun vorm eivormig en opengaand.
Dus ik zou graag het tegenovergestelde willen doen, zoals ik dat in de echte verspaning zou willen doen. De gaten leiden niet naar het plaatwerk en als ze eenmaal zijn opgewonden, hebben de gaten een ovale vorm.
Voor mij kan Solidworks niet-snijdende gaten niet vervormen in een deel van plaatwerk dat vervormt (niet-snijdende gaten zijn altijd systematisch verwijderd, lijkt mij). Zeker omdat het niet realistisch of te ingewikkeld is om de waarheid te benaderen omdat er met te veel parameters rekening wordt gehouden.
Ik raad u ten zeerste aan om de boorwizard te gebruiken in plaats van materiaalverwijdering voor al uw soorten " gaten " die bedoeld zijn om bouten te ontvangen.
Is het mogelijk om je doorlopende gaten te maken en dan na het vouwen het materiaal toe te voegen (een plaat met de doorgaande gaten aan de buitenkant + een massieve plaat aan de binnenkant en dan het geheel te combineren? Volgens je screenshots eindigen ze niet volgens de kegel van de boor, maar plat... Het is dus haalbaar.
Zoals hierboven vermeld, worden de gaten gemaakt voordat ze worden gerold. Helaas voor mij bestaat de originele 3D niet meer en moet ik dit onderdeel opnieuw maken, bijna identiek aan het voorbeeld maar met een andere wikkeldiameter en ook een andere plaatdikte, vandaar mijn verzoek vandaag