In solidworks heb ik een onderdeel dat twee configuraties heeft: "Finie" en "Brute" (de "Brute" config is een child config van "Finie")
Ik zou graag in staat zijn om, op de tekening van mijn ruwe deel, een aanzicht van mijn voltooide deel over elkaar heen te leggen (zoals in assemblages met een weergave van een andere configuratie). Dit is zodat de jongens in het harnas de imperatieven kunnen kennen om het niet te verknoeien... (ja ja ze doen een beetje wat ze willen.... :( )
Uw 2 weergaven worden zo nauwkeurig mogelijk over elkaar heen gelegd.
Als het rpretious is, doe ik een uitlijningsmacro, die door op de knop te klikken mijn weergave automatisch horizontaal en verticaal uitlijnt ten opzichte van de eerste geplaatste weergave.
Edit: De eenvoudige macro is niet haalbaar, te maken met regels code.
Barbar omdat het niet configureerbaar is... Noch noodzakelijkerwijs haalbaar:
- Als u de weergavepositie wijzigt (bijvoorbeeld een ontijdige muisveeg), krijgt u de gespreide weergaven
- als we, zoals op het plan dat ik op dit moment aan het maken ben, een dwarsdoorsnede hebben met een pauze, doe dan hetzelfde aanzicht opnieuw, positioneer het en snijd het op dezelfde plaats, doet veel manipulatie met zoveel mogelijk offsetfouten.
Ja, je kunt de weergaven op hun plaats bevriezen, maar als je werkt met "algemene" opnamen die je voor elk geval aanpast en die onvermijdelijk slecht gepositioneerd zijn, is dit een grote bron van fouten ...
Dus mogelijke oplossing maar barbaarse oplossing!! ;)
Als de weergaven in beide richtingen zijn uitgelijnd, kunt u deze wijzigen en verplaatsen waar u maar wilt, de twee blijven op elkaar totdat ze zijn uitgelijnd door de oorsprong of het midden van uw kamer.
Als er dan pauzes zijn, kopieert u gewoon de weergave nadat u de pauzes hebt gemaakt.
De kopie zal identiek zijn
Daarna heeft iedereen zijn eigen manier van werken. Ik zeg niet dat het de juiste of beste oplossing is, maar het werkt^^
@ Bart: een uitlijning kan maar in één richting gebeuren... Als u een verticale uitlijning plaatst en vervolgens een horizontale uitlijning, gaat de verticale uitlijning verloren ten nadele van de horizontale...
En wat betreft het maken van screenshots, het werkt niet voor mij... (sldwks 2013 sp5) ofwel via ctrl+C/ctrl+V of via kopiëren/plakken bewerken
Edit: wat mijn -1 verklaart zonder belediging natuurlijk;) (het is goed, merk ik op, het is niet goed, merk ik ook op)