Een blok invoegen in een tekening

Wanneer ik Europarlementariërs heropen waar ik al blokken heb doorkruist, als ik blokken wil wijzigen (meer toevoegen), verschijnen de nieuwe blokken in roze en is het onmogelijk om de kleur ervan te veranderen. Ik moet een nieuwe tekening maken om blokken weer te kunnen integreren, alsof er een defect in de tekening zat....  

Weet iemand hoe het moet?

bug_blocs.png

Heb je lagen op je tekening? 

http://help.solidworks.com/2016/french/solidworks/sldworks/hidd_layers.htm

Lagen

U kunt lagen maken in een SOLIDWORKS-tekening. Vervolgens kunt u zichtbaarheid, kleur, gewicht en lijnstijl toewijzen aan de nieuwe entiteiten (annotaties en assemblagecomponenten) die op de verschillende lagen zijn gemaakt. Nieuwe functies worden automatisch toegevoegd aan de huidige laag .

• Lagen kunnen ook worden gebruikt met afmetingen, gearceerde gebieden, detailcirkels en bijsnijdlijnen.
  • In deel- of assemblagetekeningen kunnen componenten naar lagen worden verplaatst. Het dialoogvenster Lettertype van componentregel bevat een lijst waaruit u een laagnaam voor de component kunt selecteren.
  • Als u een .dxf- of .dwg-bestand importeert in de SOLIDWORKS-tekening, worden de lagen automatisch aangemaakt.   Laaginformatie  (entiteitsnaam, eigenschappen en locatie) blijft behouden.
  • Als u een tekening die lagen bevat , exporteert als een .dxf - of .dwg-bestand , bevat het bestand de gegevens van de lagen. Wanneer u het bestand vervolgens in het doelsysteem opent, bevinden de objecten zich op dezelfde lagen en hebben ze dezelfde eigenschappen, tenzij u de projecties gebruikt om de objecten om te leiden naar andere klappen.
  • U kunt lagen op documentniveau toewijzen aan elk dimensietype, elke annotatie, elke tabel en elk label in de detailweergave.

Om een tekenlaag te maken :

1.  Klik op Laageigenschappen  (werkbalk Laag of Werkbalk Lijnopmaak ).
  2. Klik in het dialoogvenster op Nieuw en voer de naam van een nieuwe laag in. Als u de tekening opslaat als een .dxf-bestand of .dwg kan de laagnaam  in het .dxf-bestand  of .dwg als volgt worden gewijzigd:    
    • Alle tekens worden omgezet in hoofdletters.
    • Alle spaties in de naam worden geconverteerd naar een onderstrepingsteken.
  3. Specificeer de lijnopmaak van de objecten op deze laag als volgt:
    • Als u een beschrijving wilt toevoegen, dubbelklikt u op de kolom Beschrijving en typt u de tekst.
    • Als u de kleur van de lijn wilt opgeven, klikt u op het vak Kleur , selecteer een kleur en klik op OK.
    • Als u de stijl of dikte wilt opgeven, klikt u in de kolom Stijl of Dikte en selecteert u de gewenste stijl of dikte in de lijst.
  4. Herhaal stap 2 en 3 om zoveel lagen te maken als je nodig hebt.
ActiefEen pijl  geeft de actieve laag aan.  Als u een laag wilt activeren, klikt u naast de naam van de laag . De actieve laag wordt ook weergegeven op de werkbalk Lagen .
In-/uitschakelenEr verschijnt een gele lightbulb_layer.gif gloeilamp met elke laag zichtbaar. Om een laag te verbergen, klikt u op de gloeilamp. Het wordt dan wit lightbulb_layer_off.gif en alle entiteiten op de laag zijn verborgen. Om de laag opnieuw te activeren, klikt u opnieuw op de gloeilamp.
BewegenAls u objecten naar een andere laag wilt verplaatsen, selecteert u ze in de tekening, selecteert u de doellaag en klikt u op Verplaatsen. U kunt ook de entiteiten selecteren en de laagnaam  selecteren op de werkbalk Lagen .
VerwijderenHiermee verwijdert u een laag.

De laag van een tekenelement wijzigen :

1. Klik met de rechtermuisknop op het tekenelement, zoals een aantekening.
  2. Klik in het snelmenu op Laag  bewerken .
  3. Wanneer het dialoogvenster verschijnt, beweegt u de aanwijzer eroverheen om het te activeren.
  4. Klik in het dialoogvenster op de pijl en klik op een laag.

Als u meerdere tekenelementen selecteert, kunt u de lagen in één keer wijzigen.

De laag van een document wijzigen :

1. Klik met de rechtermuisknop op de tekening, maar niet op een fragment in de tekening.
  2. Klik in het snelmenu op Laag  bewerken .
  3. Wanneer het dialoogvenster verschijnt, beweegt u de aanwijzer eroverheen om het te activeren.
  4. Klik in het dialoogvenster op de pijl en klik op een laag.

U kunt ook de laag van een tekening, element of document wijzigen door op Alt + 1 te drukken .

Lagen weglaten uit de afdruk: 

1.  Klik op Laageigenschappen  (werkbalk Laag of Werkbalk Lijnopmaak ).
  2. Klik in het dialoogvenster in de kolom Afdrukken op het pictogram om de laag in te stellen op afdrukken  of niet afdrukken .
2 likes

Bedankt, ik had lagen zonder het te weten

Ik laat je je probleem als opgelost markeren door het antwoord te selecteren dat je probleem beantwoordde:)

1 like