Kaders invoegen in tekening

Hallo gemeenschap.

Ik heb annotatieve blokken gemaakt binnen mijn ontwerpbureau om bepaalde informatie op mijn tekeningen te vinden.

Dit blok bestaat uit een tekst (annotatief deel van het blok) en een regel met een bepaalde opmaak.

Wanneer ik mijn blok echter in de MEP invoeg, blijft de opmaak van de regel niet behouden, maar wanneer ik eroverheen ga, of de bewerking van het blok invoer, is de opmaak er...

Heb je een voorsprong? 

Bijgevoegd is het blok in kwestie

Bij voorbaat dank

Blije papa

detail_horiz._annotatif.sldblk

Welke versies hebben jullie? 2013 ?

Kun je een zeefdruk bijvoegen voor degenen die een andere versie van de jouwe hebben?

Ja, ik ben op SW2013.

Bijgevoegde schermafbeelding

sans_titre.png
1 like

Dat is wat je wilt?

bloc.png

Ik heb het gevonden

Voeg je blok in, klik erop en selecteer de GY-TEXT laag

2 likes

Hallo

Ik heb uw blok gebruikt op een van mijn leden van het Europees Parlement en ik heb zowel uw stijl als uw imago.

Een vraag, waarom ga je door blokkades heen? Kun je de Notes-favorieten die je in een map in je functiebibliotheek hebt geplaatst, niet gebruiken? U kunt dus de tekst van de notitie invullen door deze naar een eigenschap van de geselecteerde entiteit te verwijzen...

Vriendelijke groeten

detail.jpg
2 likes

Ik denk dat de beste oplossing

is om een tracering te maken

waarop je je blok gaat plaatsen

die u instelt via de tool voor het instellen van regels en schrijflettertypen

http://help.solidworks.com/2012/French/SolidWorks/SWHelp_List.html?id=10a6701db2dc449f9d05b142e4fd376b#Pg0

@+ ;-)

1 like

Het is onsamenhangend!! ^^

2 likes

@ Bart en ja de tijd om het te schrijven

maar ik had je antwoord Bravo niet goed gezien

@+ ;-)

1 like

@GT22 nee, dan heb je de sterke lijnlijn nodig.

@JMSAVOY Ik gebruik notitiesjablonen om andere notities dan deze in te voegen. Het idee in dit geval was om de regel en de tekst in één keer in te voegen.

Welke versie van SW gebruik je, want het resultaat dat je krijgt is degene die ik zoek???

Je hebt het blok in een bepaalde laag ingevoegd???

Blije papa

Nou, je verandert de parameter van je lijn

http://help.solidworks.com/2012/French/SolidWorks/sldworks/HIDD_OPTIONS_LINE_FONT.htm?id=83f94e8870d44b34ab4972c8799bcd86#Pg0

http://help.solidworks.com/2012/French/SolidWorks/sldworks/HIDD_PRINT_LINE_WEIGHTS.htm?id=e5141561f9824090a9ee66581cfdacd9#Pg0

@+ ;-)

Nou, ik snap dit (zie afbeelding)

Door op het blok te klikken en je "GY-TEXT" laag te selecteren

bloc.png
1 like

Ik ben het ermee eens, maar het idee is dat het automatisch is...

1 like

Maar als je het eenmaal in een calqueerpapier hebt gedaan, hoef je het alleen maar terug te nemen en je bent klaar

@ je om te zien of het bij je past

@+ ;-)

1 like

Ja, het is zeker dat het het kan....

Het enige dat me ontgaat, is dat JMSAVOY het verwachte resultaat heeft behaald... Heeft hij een laagmodificatie of een andere manipulatie gedaan???

1 like

+1 gt22

Het is niet mogelijk om het blok van tevoren te vertellen dat het zich in deze precieze laag bevindt.

Je moet je klap selecteren in je Europarlementariër (zie afbeelding)

en voeg je blok in

1 like

Zelfs als we in het MEP-sjabloon de laag met de pijl plaatsen om deze te selecteren???

Zie bijgevoegde afbeelding

Alle elementen worden in deze laag ingevoegd...

sans_titre.png

Nee, selecteer de laag zoals op mijn bijgevoegde afbeelding

Plaats je blok

Ga dan terug naar je basislaag

1 like

In werkelijkheid was het een verhaal van lagen, het was gewoon standaard genoeg om jezelf in geen enkele laag te plaatsen en dat is het, en dat is het, en dit in het MEP-sjabloon...