Een tabel invoegen in de basiskaart

Hallo

Ik merkte dat het onmogelijk was om een tabel (standaardtabel of revisietabel) toe te voegen aan de basiskaart.
Weet je of er een manier is om dit te omzeilen en zo niet, waarom is het geblokkeerd?

SolidWorks: 2016

Bedankt!

Probeer uw tabellen in te voegen in de tekensjabloon en niet in het basisvlak.

Ja, dat is wat er momenteel wordt gedaan.
Wat me stoort, is dat wanneer we een nieuw blad maken, deze elementen niet aanwezig zijn en we ze handmatig moeten toevoegen.

Snap je?

Ik begrijp het, momenteel staan uw tabellen in de basiskaart of in het tekensjabloon?

In het tekensjabloon. Simpelweg omdat ik geen tabel kan toevoegen in het achtergrondplan (het staat niet meer in de lijst met tabellen en als ik probeer te kopiëren en plakken, voegt het niet aan mij toe).

Ik denk dat ik het gevonden heb.

Wanneer je in je tekensjabloon bent, ga je naar de document opties/eigenschappen.

Ga vervolgens naar "Tabellen" en vervolgens naar elk type tabel dat je wilt toevoegen, je hebt de mogelijkheid om een vakje aan te vinken in "multi-sheet stijl"

1 like

Dit is wat ik in de tabellen heb, ik zie het vak "Stijl voor meerdere vellen" niet.

Ter beoordeling

Maar ik ben echt niet zeker van mijn verhuizing^^

Ah! Maar in feite gebruiken we geen revisietabel.

Wat ik graag zou willen, is een algemene tabel toevoegen.

Het is hier voor de stijl met meerdere vellen:

Maar ik denk dat je geen tabel kunt invoegen omdat de locatie van de bestanden verloren is gegaan, heb je gecontroleerd in systeemopties / bestandslocatie / kijk of de tabelsjabloon een pad heeft of heb je je eigen algemene tabel gemaakt?

sans_titre.jpg

Ja, ik heb :) Maar dat is niet echt waar ik naar op zoek ben.

Wat ik wil is de mogelijkheid hebben om een tabel in de basiskaart in te voegen, maar deze functie koppelt alleen de bladen op revisieniveau.

Edit: "of heb je je eigen algemene tabel gemaakt?"

Wat als u uw algemene tabel in Excel-formaat opslaat en de Excel op de sjabloon invoegt?

Ik denk dat het haalbaar is, maar het is geen geldige optie.

Omdat onze tabel verwijzingen bevat in de eigenschappen van het bestand (het is een revisietabel gekoppeld aan de EPDM). Het moet dus dynamisch kunnen blijven.

En Excel-tabellen vertragen ook het openen van tekeningen.

"... Ik denk niet dat het mogelijk is om het schilderij in het achtergrondplan in te voegen.

Aan de andere kant kunt u uw tabel in Excel-formaat opslaan en vervolgens het Excel-bestand in al uw bladen invoegen. Als u de optie "Link" aanvinkt, zal het bewerken van het Excel-bestand ook de tabel op alle bladen wijzigen.

Je kunt ook een blok maken, met schetslijnen om de tabel en notities te maken... "

LENTE

1 like

Van wat ik begrijp hoe basemaps werken: een basemap is gewoon grafische entiteiten (lijnen, notities).

Optioneel kunt u een macro toevoegen waarmee het werkblad wordt toegevoegd, het basisvlak wordt ingevoegd en de gewenste tabel wordt ingevoegd.

1 like

Nou, laten we zeggen dat het onmogelijk is. Want voor mij is het invoegen van een Excel-tabel echt geen oplossing.

Bedankt.

Ik verdiep me in het onderwerp als ik wat meer tijd heb;)

1 like