Hallo
Ik ben op SW2024 en ik heb te maken met dit probleem:
Wanneer ik een afbeelding invoeg om een schets te maken, wordt het schaalgereedschap goed weergegeven, maar na het manipuleren van het begin en vervolgens het einde van de blauwe lijn, verschijnt het dialoogvenster niet...
Ben je dit probleem ooit tegengekomen?
Hallo;
Ik heb hetzelfde probleem met Solidworks 2022, het lijkt erop dat Solidworks alleen een tekening van het onderdeel verwacht en niet een tekening van het onderdeel op een vel.
Trouwens, het schetsafbeeldingsvenster mist een tabblad.
Probeer uw "scan" te vectoriseren (met "InkScape" of beter met Adobe Pro Tools...).
Vriendelijke groeten.
Dank u voor uw antwoord.
Het is nog steeds vreemd, een beeld is nog steeds een beeld, het werkte vroeger heel goed...
Voor vectorisatie raad ik https://vectorizer.ai/ ook aan, gratis en zeer krachtig.
Ik heb dit net gevonden in de Solidworks-help:
" De tweede pagina van de Sketch Image PropertyManager is alleen beschikbaar als u de Autotrace-tool als invoegtoepassing inschakelt. Klik op Extra > invoegtoepassingen en selecteer Automatisch traceren in het dialoogvenster... »
https://help.solidworks.com/2022/french/SolidWorks/sldworks/r_Sketch_Picture_PropertyManager_Page_2.htm?id=6104b75ebaaa4e089390d1af9ad0dcde#Pg0
… En wonder:
Dit geeft effectief toegang tot de contourselecties...
(Waarom zou je het simpel maken...)
Voor de zeldzame keren dat ik dit soort dingen deed, ging ik door een afbeelding of pdf-conversie naar dxf of dwg. (efficiënter en sneller vind ik dat de SW-module.
Voorbeeld:
Bedankt voor je antwoorden, maar ik ben niet op zoek naar een oplossing om een dxf-conversie uit te voeren, gewoon om het formaat van mijn afbeelding op de juiste schaal te kunnen wijzigen.
Omdat de afbeelding niet erg goed is, werkt de oplossing voor autotrace- of dxf-conversiestijl niet geweldig, ik geef er toch de voorkeur aan om het met de hand te doen omdat de tekening niet erg complex is.
Hallo;
Voor het schalen van je afbeelding, als de optie in de afbeeldingstool niet werkt (op mijn tests lijkt deze optie alleen te werken op verticale of horizontale lijnen - en zelfs dan niet altijd-...), converteer deze dan naar een volledig gedimensioneerde en beperkte schets (zoals op de afbeelding) en gebruik vervolgens de " Schaal " tool van Solidworks:
Of, als je de MyCad-tools hebt, met de tool " Schaaldimensie ":
Vriendelijke groeten.