Afbeelding invoegen met eigenschap

Hallo!!

We zijn op SW 2014 (we zijn bezig met de overgang naar 2016) en we hebben uw kennis nodig voor twee oplossingen die we willen implementeren.

De eerste is dat (cf : foto) we op dit moment de handtekening invoegen die in het schilderij zit door insertion/image/signature.jpg  . Is het mogelijk om dit te doen door gebruik te maken van de gepersonaliseerde tabel zoals de datum en naam ?

De tweede vraag : is het mogelijk om de datum/naam/handtekening op verschillende plannen in te voegen  door slechts één manipulatie uit te voeren? Zoals met de cadware module om meerdere plannen in pdf tegelijk te exporteren.

Bij voorbaat dank voor uw antwoorden ;)

JB

tableau.png
1 like

Hallo

Voor de eerste vraag ben ik bang van niet.

Voor de tweede kan het moeilijk zijn, want als de plannen verschillende formaten hebben (A4 en A3) zal de handtekening niet op de juiste plaats staan!

Dat is wat het mij leek.

In ieder geval bedankt voor je antwoorden en je reactievermogen (zoals gewoonlijk)

1 like

Laten we eens kijken of andere mensen interessante voorstellen hebben!

Ik denk dat een macro in staat moet zijn om:

- Kies het bestand op basis van de inhoud van de tabel

- Plaats de afbeelding volgens het formaat

1 like

Ja, een macro kan het, maar niet automatisch: je moet de macro starten (of de knop Opslaan of Afdrukken vervangen ) en de integratie van de afbeeldingen volgens het formaat, het is niet altijd praktisch.

Hoeveel verschillende handtekeningen zijn er?

Een idee dat zou kunnen werken (voor beide vragen) als er maar één handtekening is (maar nog steeds aan het sleutelen is), is om de standaardhandtekening weer te geven en er een notitie bovenop weer te geven.

Als de tekst van de notitie leeg is, verschijnt de handtekening.

Meer info:

http://help.solidworks.com/2015/french/SolidWorks/sldworks/HIDD_SELECT_PROPERTY.htm

Hallo

Om uw vragen te beantwoorden, hebben we elk onze eigen basiskaarten met onze handtekeningen erin en met onze naam en eigendom van de datum van aanmaak van het bestand. Ik denk dat het ook mogelijk is om dit als een nomenclatuur met een tabel te maken; de automatische datum en de naam en handtekening van elke persoon.

date_nom_siganture.sldtbt
1 like

We zijn met z'n vieren, het is waar dat het idee om elk onze eigen achtergrondplannen te hebben met de handtekening erboven niet dom is. we zullen gewoon 4 keer meer moeten nemen op de dag dat we er een wijziging aan willen brengen^^

Een notitie kan een handtekening verbergen en door eigenschappen deze notitie laten verdwijnen?

Thuis heb ik de handtekeningen in spline getraceerd en vervolgens blokken gemaakt die ik al dan niet in de cartridge weergeef.

2 likes

En kunnen we een blok invoegen via de custom properties? We zouden het allemaal graag vanuit dit paneel willen beheren, en niet ergens anders op zoek gaan naar afbeeldingen/blokken/schilderijen

Hallo

Ik ben heel benieuwd hoe jullie gebruik maken van handtekeningen!

Een handtekening is per definitie een merkteken dat is aangebracht door een persoon die het document heeft gelezen, maar hier heb je het over het vooraf invoegen van een handtekening in je documenten.

Dit bericht is absoluut geen kritiek, maar ik probeer het te begrijpen: als je handtekening niet handmatig is, waarom zou je dan de moeite nemen om een handtekening te zetten?? Een eenvoudig vinkje in een hoek van het titelblok of een aangepaste eigenschap die vraagt om een vakje "handtekening" of "visum" aan te vinken, zou deze functie niet vervullen? Dit is super eenvoudig in te stellen en er kunnen meerdere mensen bij betrokken zijn.

De oplossing van het afbeeldingsbestand is mogelijk door te hacken, maar het daagt me uit.

Bedankt dat je me hebt geïnformeerd als je een handtekening van "handmatig type" nodig hebt

Tictic

2 likes

Ik begrijp het ja, het is dat ons wordt gevraagd om de plannen te ondertekenen (computerisch is geen probleem). Als je het op papier doet, moet je ze scannen om ze als pdf-bestand te hebben en de resolutie is minder goed, om nog maar te zwijgen van het feit dat je alle scannerbestanden moet hernoemen naar de naam van het plan.

Edit: En de vakjes worden ingevuld naarmate de stappen verstrijken, en niet allemaal aan het begin

Ok dan begrijp ik het beter!

In dit geval bied ik u een oplossing die waard is wat het waard is en die eenvoudig te implementeren is. Tegenwoordig gebruik ik in mijn Europarlementariërs stempels (schetsen die ik als blok heb bewaard)  die ik regelmatig gebruik om een PROTO of URGENT of COMMON PIECE te noemen ...

Vervolgens maak ik in mijn taakvenster een buffermap aan en hoef ik alleen maar mijn Europarlementariërs te slepen en neer te zetten: zie PJ om het te begrijpen.

U kunt ook overwegen om 4 blokken met schetsen te maken die overeenkomen met uw 4 handtekeningen en deze in uw Europarlementariërs te schuiven wanneer u maar wilt.

tampons.jpg
1 like

@tictic

Ik ben benieuwd of er een oplossing is om via de eigenschappen een handtekening in te voegen en nog beter als je kunt kiezen tussen meerdere handtekeningen 

edit: Ik had het antwoord niet gezien, ja het is niet de aangepaste eigenschappen direct, maar het is nog steeds gemakkelijker dan het doorlopen van insert / ...  

Ik denk dat we voor deze oplossing gaan, het enige wat we nog moeten doen is de handtekeningen en bloc doen

Ik heb het nog nooit gebruikt, maar ik denk dat het aan je verzoek moet kunnen voldoen. Waarom geen PDF-handtekeningen gebruiken?

Ik ga ervan uit dat uw plannen in dit formaat worden opgeslagen, en het aanbrengen van de handtekening aan het einde zou geen bepaalde "automatisering" van de handtekening hebben terwijl deze digitaal blijft (omdat ik het daarom met @TicTic eens ben. Ik vind het nogal contraproductief)

Handtekening PDF

Andere PDF-handtekening (en beter uitgelegd)

2 likes

Nou, dan moet je een andere tafel hebben voor de aanpassingen. Dit is hoe we het doen; Zie bijlage

fond_de_plan_avec_nom_et_siganture.docx

We hebben de handtekening op PDF geprobeerd, maar het was te omslachtig als procedure, daarom wilden we ze rechtstreeks in de solidworks doen