Geparametriseerde invoeging van afgeleide onderdelen (bibliotheek)

Hallo
Ik zou graag willen weten of er de mogelijkheid is om " automatisch " een afgeleid deel (lichaam) in een deel in te voegen.
Laat het me uitleggen, ik ontwerp houten meubels in gelaste constructie, zodra mijn meubels klaar zijn, moet ik de schroeven, de hardware en de monteurs (tappen en andere) invoegen.
Voor mijn proces, mijn documentatie, de organisatie van mijn bedrijf en de ontwikkeling van mijn stuklijsten is het noodzakelijk dat ik in de gelaste constructie blijf (en niet in de montage).
Dus momenteel voeg ik elk element één voor één in met de functie " Verplaatsen/Kopiëren " die ik gebruik met mijn verschillende bewerkingen. Je kunt je voorstellen dat wanneer je honderd schroeven en evenveel pluggen hebt, het lang en vervelend kan zijn.
Dus ik zou graag willen weten, als er de mogelijkheid was, om deze onderdelen sneller in te voegen, bijvoorbeeld in dezelfde stijl als de ontwerpbibliotheek waar je van tevoren definieert welke parameter je wilt beperken. Het enige wat u hoeft te doen is op de geparametriseerde elementen te klikken.
Hartelijk dank voor uw feedback.

Hallo;

Ik heb geen oplossing om voor te stellen, maar ik begrijp niet waarom je je " gedwongen" voelt om vast te blijven zitten aan een globaal onderdeel (of het nu in een gelaste constructie is of niet) om je boekenkast/Commerce-elementen (schroeven, tappen...) op te nemen.
Naar mijn mening zou het gebruik van een vergadering zoveel eenvoudiger en comfortabeler zijn, al was het maar voor de nomenclaturen en het gebruik van gecontroleerde herhalingen.

Ik ben zelfs benieuwd hoe je erin slaagt om een schone nomenclatuur te extraheren.

• Als u alleen de namen (en hoeveelheden) van de componenten uit de bouwboom voor uw stuklijsten gebruikt, waarom zou u dan niet een assemblage doorlopen die u als onderdeel opslaat zodra uw kant-en-klare componenten zijn gepositioneerd?

Technisch gezien, tenzij je nep-parametrische onderdelen maakt via de ontwerpbibliotheek, zie ik niet echt andere oplossingen.

2 likes

Bedankt voor je feedback, ik verwachtte dit antwoord een beetje.
Concreet genereer ik een lijst met gelaste onderdelen voor alle onderdelen waaruit mijn meubels bestaan (die dus een multi-body stuk zijn). Deze lijst dient als BOM voor de omgang met mijn leveranciers.
Daarachter moet ik een nieuwe stuklijst genereren inclusief alle onderdelen van het meubilair + alle hardware, schroeven... Voor onze logistieke afdeling die de pakketten klaarmaakt en voor onze klanten die de meubels in elkaar moeten zetten en de verschillende onderdelen (meubels en schroeven/hardware) moeten lokaliseren.
Voor zover ik weet, zal ik, als ik een assemblage uitvoer, niet in staat zijn om de meubels in mijn nomenclatuur te genereren. Alleen de globale referentie van het meubelstuk zal verschijnen, maar niet mijn delen (lichaam) waaruit het bestaat.
In de hoop mezelf verstaanbaar te maken.

… Nou, als het mogelijk is, hangt het allemaal af van het detailniveau dat van de nomenclatuur wordt gevraagd:
https://help.solidworks.com/2016/French/SolidWorks/sldworks/t_creating_boms_parts_assemblies.htm
https://help.solidworks.com/2016/French/SolidWorks/sldworks/t_bom_dissolving_subassembly.htm?id=cc422e94a2c34591a826d6ccc80fd210#Pg0
https://help.solidworks.com/2016/French/SolidWorks/sldworks/t_displaying_cut_lists_boms.htm?id=face8173a9074e4abe2cbdd92067a019#Pg0

Bovendien verschilt de nomenclatuur van gelaste elementen meestal van die van componenten (al dan niet gegroepeerd).

4 likes

Perfect bedankt, ik zal het bestuderen.

1 like

Hallo
Het zou inderdaad beter zijn om door de montage te gaan om al deze kleine elementen gemakkelijk in te voegen. Ik stel me voor dat je met 1 enkele nomenclatuur wilt komen die je stukken hout en je schroeven opsomt?
In dit geval kunt u elk lichaam dat u in uw mechanisch gelaste onderdeel hebt gemaakt, afleiden tot onderdelen, en u reconstrueert de assemblage.
Rechtstreeks vanaf uw Multibody gelaste basisdeel kunt u elk van de behuizingen exporteren naar een nieuw merk en uw schroeven erin plaatsen. Op deze manier kunt u de volledige nomenclatuur van onderdelen + schroeven + tappen tekenen.

1 like

Een uitgebreid onderwerp, vaak aangesneden, maar eerlijk gezegd, ik zal nooit het nut begrijpen van het creëren van afgeleide stukken in andere toneelstukken... wanneer het zoveel handiger is om een assemblage of subassemblage te gebruiken.