Bijlage invoegen in ontwerpwerkmap

Hallo

Ik wil graag een gegevensblad van een onderdeel in PDF-formaat invoegen in de "ontwerpmap" van een onderdeel.

helaas heb ik verschillende pogingen gedaan, het bestand verschijnt niet in de map "Ontwerpwerkmap"...

Zou er een beperking zijn in de bestandsformaten die kunnen worden ingevoegd?

Hallo

Afhankelijk van de helpfunctie kunt u PDF's importeren:

http://help.solidworks.com/2015/french/SolidWorks/sldworks/t_displaying_the_design_binder.htm

Wordt er een foutmelding gegeven?

Welke versie van SolidWorks is het? SP5 voor 2015 en eerder, of 2016 SP3?

Is de versie van Adobe up-to-date?

U kunt ook de PDF of een afbeelding in het Word-bestand invoegen.

Ook hier heb ik een oplossing gevonden:

Dit wordt veroorzaakt door de beveiligde modus, een nieuwe functie die is geïntroduceerd voor Adobe Reader X. Upgraden naar Adobe Reader X 10.1.1 zou het probleem moeten oplossen. Als Adobe Reader X 10.0 niet kan worden geüpgraded, geeft het uitschakelen van "Beveiligde modus" in Adobe Reader X 10.0 toegang tot de PDF. "Beveiligde modus" kan worden uitgeschakeld via Voorkeuren bewerken >> Algemeen > de optie "Beveiligde modus inschakelen bij opstarten" uit te schakelen. Zie http://kb2.adobe.com/cps/860/cpsid_86063.html voor meer informatie. Zie ook oplossing S-055324 Met Adobe Reader 11 is de optie "Beveiligde modus inschakelen bij opstarten" te vinden onder Bewerken > Voorkeuren > Beveiliging (Verbeterd). Zodra dit is uitgeschakeld, kan men het opnieuw controleren en wijst de PDF prima toe aan de ontwerpmap

Zie ook:

Dit is een OLE-probleem dat specifiek is voor de besturingssystemen Windows Vista x64 en Windows 7 x64.
Raadpleeg het volgende Microsoft Knowledge Base-artikel:

http://support.microsoft.com/kb/2457836

Download de hotfix voor installatie via de bovenstaande link en het probleem zou moeten zijn opgelost.

Hallo

Ik heb net een eenvoudige glijbaan getest die is gedropt, doe de truc.

Moge de kracht met je zijn.

3 likes

Ontwerp logboek

Een document dat het conception.docx Journal wordt genoemd , is ingesloten in SolidWorks-documenten  . Het wordt gekenmerkt door de volgende eigenschappen:

• Wordt weergegeven in de map Ontwerpwerkmap  in de FeatureManager-ontwerpstructuur.
  • Is een Microsoft Word-document®.
  • Lijkt op een technisch tijdschrift en bevat koppen zoals Bestandsnaam, Beschrijving  en Materiaal. Deze velden zijn gekoppeld aan de documenteigenschappen en worden bijgewerkt wanneer het logboek wordt geopend. Bestandsnaam is de werkelijke naam van het bestand en Beschrijving en Materiaal zijn aangepaste eigenschappen van het SolidWorks-document .
  • Wordt oorspronkelijk weergegeven als <Leeg>, dat verdwijnt wanneer u het logboek activeert.
  • Wordt toegevoegd aan het SolidWorks-bestand wanneer u het inschakelt; daarom wordt de grootte van het SolidWorks-bestand niet gewijzigd, tenzij u het logboek inschakelt.
  • Ondersteunt zowel tekst als ingesloten afbeeldingen.
  • Kan worden verwijderd en wordt vervolgens weer weergegeven als <Leeg>.
  • Kan worden geprint.

U moet Microsoft Word op uw computer hebben om het ontwerplogboek te kunnen gebruiken.

Hoofdonderwerp

FeatureManager Authoring Tree

Gerelateerde taken

De ontwerpwerkmap weergeven

Het ontwerplogboek bewerken

Het ontwerplogboek bewerken:

1. Dubbelklik in de FeatureManager-ontwerpstructuur op conception.docx Aanmelden in de map Ontwerpwerkmap 

Als de map Ontwerpwerkmap niet zichtbaar is, klikt u met de rechtermuisknop op het onderdeel, de assemblage of de tekening en selecteert u Verborgen objecten in de structuur > ontwerpwerkmap > conception.docx Logboek > Openen.

2. Typ tekst, plak afbeeldingen, maak tekst op, enz.

In Microsoft Office® 2002 kunt u afbeeldingen van het klembord slepen. In andere versies van Microsoft Office gebruikt u de opdracht Plakken om de afbeelding uit het actieve venster in SolidWorks te plakken. U kunt de afbeeldingen ook plakken vanuit een schermopnamesoftware, beeldbewerkingssoftware, enz.

3. Sluit het logboek.

Wijzigingen worden automatisch opgeslagen.

U kunt andere documenten aan SolidWorks-documenten toevoegen door ze toe te voegen aan de map Design Workbook.

Ontwerp Log Sjabloon

U kunt de locatie van de ontwerplogboeksjabloon opgeven in Extra > Opties > Systeemopties > Bestandslocaties .       Selecteer in Mappen weergeven voor de optie Ontwerplogboeksjabloon om een locatie toe te voegen of te verwijderen. De standaardmap voor de ontwerplogboeksjabloon isdossier_d'installation \lang\langue\.

Ga als volgt te werk om de ontwerplogboeksjabloon te bewerken:

1. Open op het tabblad Verkenner van het taakvenster onder dossier_d'installation\lang\langue\ journal.docx  .
  2. Bewerk het document in Microsoft Word.
  3. Sla het document op en sluit het.

Uw wijzigingen worden weergegeven wanneer u een nieuw conception.docx Journaal opent in een SolidWorks-document.

1 like

Ik heb SLDWorks 2015 SP5.

Als ik nu invoegpogingen doe, bevriest SLDWorks. Ik moet het krabben.

Ik heb geprobeerd de door .PL aangeboden patch te downloaden, maar ik kreeg deze msg als reactie: "Sorry, de pagina die je hebt aangevraagd is niet beschikbaar."

Ik heb mijn probleem omzeild, in plaats van een pdf te plaatsen, heb ik een afbeelding *.jpg... En daar werkt het!

1 like

Hallo

de bug komt van Adobe Acrobat Reader  en het niveau van bescherming (verbeterd) in "voorkeur", moet je een aantal instellingen uitschakelen voor SLDWorks om de PDF-documenten te accepteren