Hoi allemaal
Ik wilde weten of iemand een oplossing weet om een tekeningweergave te importeren in een andere tekening in SolidWorks?
Bedankt
Hoi allemaal
Ik wilde weten of iemand een oplossing weet om een tekeningweergave te importeren in een andere tekening in SolidWorks?
Bedankt
Hallo
Als u meerdere weergaven van verschillende componenten in één wilt plaatsen, één tekening.
Voeg eenvoudig een "Model View" in voor elke verschillende component door ze te selecteren met "Bladeren".
Vriendelijke groeten.
Goedenavond
Voeg gewoon een nieuwe "modelweergave" toe die verwijst naar een andere 3D.
Wees voorzichtig, uw cartridge zal zich vullen met de 3D-informatie van de eerste view die is gemaakt.
Hallo
Vanuit het rechterdeelvenster waar u de weergaven invoegt, heeft u toegang tot alle open kamers vanuit het menu helemaal bovenaan.
Als de weergave al bestaat op een tekening, denk ik dat het mogelijk is om te kopiëren en plakken door de weergave in het plan of uit de linkerboom in de tekening te selecteren, vervolgens door CTRL C te doen en vervolgens CTRL V in de doeltekening.
Edit: sorry dubbel antwoord
Hetzelfde als de camamrades die al hebben geantwoord. Met deze techniek kunt u ook een stuklijst of een andere tabel van een onderdeel invoegen die geen deel uitmaakt van de basistekening.
We voegen de weergave van het extra model in en halen vervolgens de gewenste elementen op. Ten slotte wordt het uitzicht verborgen als het niet nodig is.
Erg praktisch als je bijvoorbeeld de onderdelen van een subassemblage wilt lokaliseren. In plaats van de hs samen te spotten, of zal in staat zijn om de stukken van de hs samen te zien.
In feite zou ik een weergave willen herhalen met zijn dimensionering in verschillende tekeningen van een onderdeel dat in verschillende maten is afgenomen. Het deel dat ik wil herhalen verandert niet. De enige geschikte methode zou zijn copy-paste?
Als het een enkel onderdeel is dat verkrijgbaar is in verschillende maten, het heeft verschillende configuraties of komt het uit een familie van onderdelen?
Want als er meerdere configuraties zijn, is het eenvoudig om een familie van onderdelen te maken:
http://help.solidworks.com/2012/French/SolidWorks/sldworks/Creating_a_Design_Table.htm
We gebruiken een enkel plan met een tabel uit de familie van onderdelen die variëren (zie bijlage).
In ons geval hebben we zelfs een andere onderdeelvijl voor elke grootte van het onderdeel. We hebben dus ook een plan per kamergrootte.
We waren op deze manier begonnen voordat we de families van onderdelen onder de knie hadden.
Als het ontwerp precies hetzelfde is (dezelfde basis), en om niet elk onderdeel te hoeven dimensioneren, kunt u een tekening maken, deze dimensioneren en vervolgens opslaan omdat u deze voor een ander onderdeel kunt gebruiken.
Voor het openen, moet u de referenties ervan wijzigen (zie deze link: http://cati.typepad.com/.a/6a00e5510582dd8834017eea978a98970d-pi )
Door het te openen, kunt u het kopiëren en in een nieuwe tekening plakken.