Installatie administratieve sw2013

Hallo

Ik begin met de voorbereiding van de migratie naar SolidWorks 2013 -zwevend- (PS: we werken in SW2012) van ons ontwerpbureau (15 werkstations op de ene site en 4 op de andere).

Van wat ik heb gelezen (zie bijgevoegd), is de installatiemodus via een administratieve afbeelding geëvolueerd voor deze versie.

Heeft iemand deze migratie al gedaan zoals hierboven vermeld?

Ik ben op zoek naar trucs of valkuilen om te vermijden....

installation_sw2013.jpg

Voorlopig hebben we het alleen op één werkstation uitgerold, geen administratieve installatie, dus ik heb me er niet in ondergedompeld!

Maar ik denk dat ik het zoals gewoonlijk zal doen, d.w.z. de administratieve installatie voorbereiden, deze op een of twee werkstations testen, dan mensen vragen om het op een avond te starten en de volgende dag vroeg aankomen om te controleren of er geen problemen zijn!

1 like

Hallo

We hebben geprobeerd te updaten van solidworks 2012 SP4 naar SP5 en enterprise PDM met Active Directory Group Policies (GPO's). Geen zorgen voor de kofferbak aan de andere kant onmogelijk om een correcte installatie van solidworks uit te voeren, dus oplossing te vermijden.

Wat betreft de methode met de optie-editor, we hebben het niet geprobeerd, maar ik zou geïnteresseerd zijn in wat feedback.

Hallo

U moet de volledige distributie downloaden van de uitgever.

Ga vervolgens verder met het maken van de beheerdersafbeelding

Als u klaar bent, past u de versie aan met de optie-editor.

De licentieserver moet apart worden gedaan. Niets te maken met de admin-afbeelding. Misschien is het zelfs het 1e ding om te doen.

Cdlt.

2 likes

Hallo allemaal, hallo Fernand,

Dank u allen voor uw antwoorden.

Als ik de "nieuwigheid" goed heb begrepen, is het de optie-editor.

Kunnen we de verwijdering van SW2012 automatiseren?

Ik zal er in de loop van de week naar kijken.

Ik had de upgrade van de licentiemanager overgeslagen!!! Inderdaad, het is het eerste wat je moet doen.

Lucas, als je het administratieve beeld rechtstreeks door de projectoren hebt gelanceerd, betekent dit dat je SW2012 "upgradet" door SW2013 zonder het SW2012-pakket volledig te verwijderen.

Voor de upgrade van EPDM 2012 naar EPDM 2013 zal ik waarschijnlijk uitstellen en niet alles tegelijk doen....

Ik neem contact met je op als ik nog vragen heb.

Inderdaad, u moet eerst de licentieserver updaten!

Is het een probleem als we de verwijdering van de vorige versie weglaten?

En met Epdm, ik weet het niet, maar met Workgroup denk ik dat je moet updaten als je van versie verandert (onmogelijk om een Workgroup-kluis van een andere versie van de SolidWorks-client te gebruiken).

Ik heb altijd het advies gekregen om een "schone" deïnstallatie uit te voeren (tot het punt van het verwijderen van de mappen in de map) voordat ik een nieuwe versie opnieuw installeer. Dit kan van invloed zijn op de prestaties. (Ik ontwar ook de mycadtools, de 3D connection muis drivers)

EPDM, lijkt mij (maar ik ga het bevestigd krijgen), accepteert een lagere of hogere versie van SolidWorks.

Ter info: de (lange) lijst van taken van onze SW 2011 upgrade naar 2012 omvat ook de 3DVIA en EPDM migratie. Ik heb het administratieve beeld laten opstellen door Fernand Pereira (AXEMBLE) om mijn taak te vereenvoudigen en vooral om het succes te verzekeren: dit jaar geen budget, dus je moet je mouwen opstropen en het zelf doen. 

sw_2012_migration_liste_taches.doc

De SW 2013 License Manager is van naam veranderd?

het werd "SW Activation Wizard", het lijkt me raar!!!

dowload_sw.png

Ik kan niet vinden hoe ik de instellingen van de admin image manager kan wijzigen.

gestionnaire_dimage_admin.png

Klikken op het potloodje bovenaan is genoeg om de instellingen te wijzigen, toch?

We zijn net 2014 ingegaan dankzij het administratieve imago, dus aarzel niet!

Ik merkte geen grote veranderingen ten opzichte van de vorige versies, maar ik vroeg iedereen om de administratieve afbeelding te starten voordat hij op een avond vertrok.

1 like

En om de licentiemanager te downloaden, moet u uw SW-versie voor uw server kiezen (32 of 64) en vervolgens naar beneden gaan, zoals in de bijgevoegde afbeelding.

Daar kunt u alle componenten één voor één downloaden en de licentiemanager heet: SolidNetWork License Manager

sw2014.png
1 like

Sorry voor de vertraging, ik was niet geabonneerd op de vraag!

Update gepland voor januari 2014.

Dit gebeurt in 3 stappen:

- Update SolidNetworks License Manager (voltooid eind 2013)

- EPDM 2012 geüpdatet naar EPDM 2013

Op dit punt is het onze IT-afdeling die betrokken zal zijn, want het blijft vrij technisch:

• Back-up van SQL-database
  • Upgrade van databaseserver
  • Upgrade archief server site N°1
  • Archief server upgrade site N°2
  • Upgrade van een eerste client werkstation
  • Updaten van de database van de 1e client
  • Update van alle client werkstations (Viewers, Contributor en Cad editor)

- Upgrade naar SolidWorks 2013 (15 dagen na de EPDM-update)

Het administratieve plaatje is bijna klaar:

Ik moet de instellingen voor sldAdminOptionEditor.exe nog optimaliseren en een eerste test doen.

Dank u voor al uw antwoorden.