Installatie van verschillende SW-versies op dezelfde machine

Hallo op het forum.

Ik zal 3 tot 4 verschillende versies van SW op dezelfde machine moeten installeren. Voor servicewerkzaamheden.

Heb je tips om conflicten tussen verschillende versies te voorkomen?  Pb tussen SP's ook???

Bedankt.

Fijn weekend.

Julian

Logischerwijs geen probleem, je hoeft alleen maar op het juiste vakje te klikken bij het installeren.

Solidworks zal je vragen of het een nieuwe versie moet installeren, of alleen een update naar de vorige versie.

Begin met de oudste, helemaal tot de nieuwste, door veel afzonderlijke installaties te maken, zou het geen probleem moeten zijn.

4 likes

Zoals Bart zegt, is dit geen probleem. Er moeten echter enkele voorzorgsmaatregelen worden genomen:

1. Selecteer de methode "Nieuwe installatie". Als u echter oudere versies installeert, wordt de keuze standaard gemaakt, aangezien het onmogelijk is om naar een oudere versie te updaten. Dus in tegenstelling tot Bart, zou ik zeggen om de installaties van de nieuwste naar de oudste uit te voeren. Ook al is het gebruikelijker om recentere versies in te voegen.
  2. Net zo zichtbaar als een bijlage. Je moet voorzichtig zijn om een andere map te selecteren voor de "Toolbox", want als je deze map bijwerkt door een nieuwere versie te installeren, zal de toolbox maar ook de piercing helper onbruikbaar zijn voor eerdere versies. Daarnaast is het interessant om deze mappen te delen als je de gegevens wilt aanpassen en je collega's deze zelfde gegevens gebruiken.

In de hoop je geholpen te hebben. Als u meer informatie nodig heeft, aarzel dan niet.

Goede faciliteiten...

capture.png
6 likes

Hallo

Om in hetzelfde geval te zijn, zou ik zeggen dat er inderdaad procedures zijn die moeten worden gevolgd om te voorkomen dat toolboxen, delers en tekeningen door elkaar worden gehaald.

Wat ik deed was een andere partitie op mijn schijf maken (D: SW-gegevens) waar ik mijn installatie deed met mappen zoals solidworks 2010, solidworks 2013, solidworks 2014.

Het was tijdens de installatie in de toolbox-parameter dat ik de creatie en locatie van deze mappen heb opgegeven.

Wat ik eruit haal als voordeel; mijn parameters zijn goed gedifferentieerd en ik heb geen probleem meer met de toolboxVersion, de swbrowser.

Dan sta ik mezelf toe om gemeenschappelijke bestanden te hebben, zoals de verf (RAL, hammerite enz.), het ontwerp van de slabbetje, ten slotte alle componenten die niet worden gewijzigd volgens de versie.

capture_sw_data.png
3 likes