Installatie SW

Geachte mevrouw, meneer,

Momenteel werkzaam bij Aubry-ntv, wil ik graag contact met u opnemen om de procedure te weten te komen die ik moet volgen om SolidWorks 2014 op mijn computer te installeren. Het heeft momenteel de 2012-versie.

Ik verzoek u, mevrouw, mijnheer, de uitdrukking van mijn voorname hoogachting te ontvangen.

mon_poste.pdf

Te bespreken met uw IT-afdeling, maar uw werkstationconfiguratie laat u niet toe om solidworks 2014 te installeren omdat u op Windows https://www.mcad.com/solidworks-topics/solidworks-2014-system-requirements/ XP bovendien een licentie of een onderhoudscontract nodig heeft om uw Solidworks te upgraden

1 like

Wow, een Windows XP? Het bestaat nog steeds??? :) Ik denk dat je moet beginnen met het kopen van een nieuwere en krachtigere computer om Solid 2014 op zijn best te kunnen draaien. vergeet niet om office te upgraden dat direct gekoppeld is aan SOLID.

Van daaruit downloadt u de software naar Solidworks.com en vervolgens installeert u deze zoals elke software.

Cdt

Ps: jij bent de enige die aan de software werkt???

edit: @MaD weer sneller dan ik;)

1 like

@G. , ja XP bestaat nog steeds! en nog steeds op een positie bij ons draait.... Als hij de geest geeft, geen oxy meer.......

1 like

Thuis is het hetzelfde, we hebben een werkstation dat nog op Windows 2000 pro staat, als het de geest geeft, kunnen we ook geen autogeen gebruiken x) Gelukkig zullen we het snel veranderen.

2 likes

Het is duidelijk dat degenen die de software maken zich niet realiseren wat voor rommel en wat de kosten zijn om de software up-to-date te houden! Je hebt altijd de meest recente nodig, altijd duur en het is echt niet gemakkelijk om up-to-date te blijven!

We hebben in 2015 een update gedaan, maar het is waar dat we het sindsdien daarbij hebben gelaten omdat het ging om het wijzigen van alle computers, trackers, het updaten van <solide, het updaten van Office en het updaten van de kist ... Niet minder...

en bovendien zul je bij de volgende update waarschijnlijk alle computers moeten overschakelen naar Win10...

Dank je wel Dassault!!

2 likes

Dank u voor al deze zeer volledige antwoorden. Om wat meer in detail te treden, we maakten deel uit van het onderhoudsnetwerk (denk ik) en we ontvingen de SW 2014-versie voor een update. Dat gezegd hebbende, als ik het goed begrijp, moet ik om het te installeren een speciale procedure volgen door de licentie te deactiveren en vervolgens SW 2014 te installeren. 

Twee vragen:

- Weet u of ik de gedetailleerde procedure voor mijn zaak kan krijgen?

- Is het normaal dat er niets gebeurt wanneer ik de installatie-cd plaats? 

Als u solidworks niet met de cd kunt installeren, kunt u proberen deze van de site te downloaden.

Om dit te doen, maakt u verbinding met de solidworks-website door te klikken op "inloggen:http://www.solidworks.fr/sw/2109_FRA_HTML.htm

Vervolgens ga je naar "Downloaden en updates", je kiest het jaar en de versie die je wilt en je downloadt.

Zodra solidworks is geïnstalleerd, wordt u om uw licentienummer gevraagd en kunt u eindelijk solidworks gebruiken

SW 2014 kan niet op XP worden geïnstalleerd. Cf. doc hieronder

image1.png

Hallo.

Zelfs met up-to-date systemen is het shit. SW17sp3  bug met de nieuwste W10 update

Sommige functies werken niet meer, of er zijn rare bugs.

http://www.lynkoa.com/actualites/solidworks/alerte-info-probl%C3%A8mes-solidworks-rencontr%C3%A9s-apr%C3%A8s-la-mise-%C3%A0-jour-de-microsoft

De enige oplossing: een oude versie van W10 opnieuw installeren = welcome fail security!

Chrtof