Ik heb een tiental macro's ontwikkeld en die had ik graag op verschillende werkstations willen installeren (een stuk of vijftig!)
Ik zou graag willen weten of er manieren zijn om een macro te maken om ze allemaal in bulk te installeren of op een andere manier, om te voorkomen dat ze een voor een worden geïnstalleerd.
1 - Je zet de macro's op een netwerklocatie waar iedereen toegang toe heeft met hetzelfde pad. Je configureert een 1e werkplek met de macrobalk, 2 - u slaat de SW-instellingen op ( Tool / Opgeslagen / Herstelinstellingen) 3 - U gaat naar alle stations waar u de macrobalk wilt toevoegen en u herstelt de SW-instellingen volgens de opname die u zojuist hebt gemaakt.
Als u alleen de instellingen in de macrobalk wilt toepassen, vinkt u de bijbehorende optie aan. Anders worden alle instellingen van het station dat u als basis hebt gebruikt toegepast (bestandslocatie, weergavekleur, pictogramlocatie en al het andere).
Deze oplossing werkt goed als je 4 werkplekken hebt, daarna kan het voor 50 wat lang zijn :-)
Bovendien kunt u het .sldreg-bestand dat in .reg is verkregen, hernoemen en vervolgens een .bat maken die deze .reg automatisch in het register laadt:
regedit /s "pad van het .reg bestand op de server"
Het enige dat u hoeft te doen, is dubbelklikken op dit bestand .bat op elke pc of, als u wilt dat dit deel van de instellingen systematisch op alle pc's wordt bijgewerkt, de pc's zo in te stellen dat elke keer dat het start, dit bestand klopt ...