Hallo
Ik ben al uren aan het worstelen om de beweging tussen twee neodymium magneten (een vaste en een mobiele) te simuleren en ik heb eindelijk de indruk dat EMSWORKS daar niet voor ontworpen is en dat alleen een solenoïde deze beroemde magneet kan laten bewegen???
Ik heb verschillende video's gezien met solenoïden die bewegen, het is vervelend om niet te weten hoe je het moet doen als het mogelijk is met twee magneten...
Ik probeer de maximale afstand tussen deze twee magneten te beoordelen om voldoende aantrekkingskracht te hebben.
Bij voorbaat dank
Hoi @bentsh64
de aantrekkingskrachten zijn van 0 tot X, afhankelijk van de materiaalkwaliteit van de magneet en zijn massa
na mijn fysieke testmetingen
zonder een verandering in massa, als er geen aantrekkingskracht is op een afstand X, zal er niets bewegen
Als de massa wordt gewijzigd door de toevoeging van metaalstoffen, zullen de krachten veranderen
Hier is al wat te eten
@+ ;-)
Hoi gt22
op dit moment gebruik ik de Supermagnet- of Femm-site (die ik opnieuw heb geïnstalleerd en die me inconsistente cijfers geeft, terwijl ik eerder, ja ???, ergens moet hebben verknoeid), maar voor mijn project zou het veel praktischer zijn als EMS het rechtstreeks op mijn 3D-model zou beheren
EMS integreert permanente magneten in neodymiumstijl, dus ik zie niet in waarom we niet twee magneten zouden kunnen laten interageren in plaats van één magneet en een spoel zoals bij solenoïden???