Belang van parameters op instantieniveau enerzijds

Hallo

Per ongeluk in een mechanisme heb ik parameters gemaakt op het niveau van de "instantie" van mijn kant en niet in het onderdeel. Dit kwam waarschijnlijk door het feit dat ik het werkobject niet goed op mijn stuk had gezet.

Nu zou ik graag wat meer willen weten over de parameters die op instantieniveau kunnen worden geplaatst.

1) Interesse in het maken van parameters in een instantie

Wat heeft het voor zin om in een instantie parameters te maken? Ik dacht dat het punt was dat de parameters die op deze manier werden gemaakt, waren gekoppeld aan de instantie en niet aan de share.  Een wijziging in de waarde van de parameter van de instantie zou dus niet de waarden van andere instanties wijzigen die van hetzelfde onderdeel zijn gemaakt. Blijkbaar is dit onjuist (zie voorbeeld in kopie). Met andere woorden, als we twee instanties van hetzelfde aandeel hebben en het deel dat een parameter gebruikt die in de instantie is gedefinieerd, wordt deze parameter ook op dezelfde manier gedefinieerd in instantie 2.

2) Kan "het hebben van parameters op instantieniveau" problemen veroorzaken?

3) Hoe kan ik de parameters op instantieniveau ophalen en op artikelniveau kopiëren? Ik zag dat de functie "vervangen" op parameterniveau in een instantie niet bestaat.

Bij voorbaat dank voor uw advies

param_dans_instance.rar

Hallo

1

Ik vond er geen interesse in!

Ik zou uw opmerkingen willen aanvullen met :

Als u dit onderdeel in een nieuw CATProduct instantieert, zal CATIA de parameter in dat nieuwe exemplaar opnieuw maken.

2

De PB die ik daar vind is dat het vanaf de CATPart onmogelijk is om het CATProduct te vinden.

3

Je kunt ook niet knippen of kopiëren/plakken.

1 like

Dank u voor uw zeer duidelijke antwoord dat mijn indrukken bevestigt.

een+