Kruispunt van 2 voertuigen in MOTION

Hallo

Ik heb 2 voertuigen gemodelleerd op SolidWorks die op een weg zijn geplaatst.

In Motion gaf ik elk voertuig een lineaire motor van 90 m/s en 130 m/s.

De langzaamste start als eerste en dan de tweede met een vertraging van 0,75 s.

Tot dusverre goed.

De 2 voertuigen moeten op dezelfde plaats aankomen (en stoppen!): het einde van de weg.

De eerste komt aan in 3,3 s en de tweede in 3,05 s; Hij haalde hem in en haalde de eerste in.

Dus ik heb zijn motor uitgeschakeld op 3.05 s, maar hij blijft vooruitgaan!

Dus in de grafiek krijg ik niet de kruising van de 2 voertuigen, wat ik probeer te visualiseren.

Het werkt in animatie, maar niet in bewegingsanalyse waar het 2e voertuig, zelfs als het niet langer de motorboom heeft, vooruit blijft gaan, door zijn traagheid veronderstel ik.

Weet iemand hoe je een kruispuntgrafiek van 2 rijdende voertuigen kunt krijgen?

Of hoe zet je een voertuig daadwerkelijk tot stilstand?

Vriendelijke groeten

inter_voitures_motion.jpg

Een rood licht of een stopbord? ;)

Nee, serieus, misschien als je de baan verlengt en je analyse stopt voor het einde van de race, maar na het kruisen van de auto's zou je de bocht moeten hebben die je wilt.

Thomas

Ik denk dat wrijving uiteindelijk moet worden toegevoegd, zodat de traagheid van het voertuig wordt gestopt of zelfs een fysiek obstakel vormt.

er is ook de mogelijkheid om geen motoren te gebruiken, maar alleen de voertuigen te verplaatsen met de beginpositie op tijdstip T en de eindpositie op tijdstip T+x seconde

1 like

Bedankt voor je hulp! Het loste mijn probleem niet op, maar het stelde me wel in staat om verschillende mogelijkheden te testen.

• Voor Tomalam: de curve ziet er nog steeds niet uit zoals verwacht omdat de grafieken niet dezelfde schaal hebben (zie bijlage)
  • Voor fthomas: het plaatsen van contacten lost het probleem niet op. Je hebt nog steeds dezelfde beginsnelheid en vreemd genoeg houdt een muur aan het einde van de baan het gelanceerde voertuig niet tegen (een insect?)

Maar goed nieuws (voor mij in ieder geval), ik heb mijn probleem opgelost!

Verdomme, het hulpstuk voor de oplossing van Tomalan dat ik vergat bij te voegen...

inter_voit_tomalan.jpg

Dat is het voor de grafiek: je moet op de as klikken om de schaal te kunnen wijzigen (omdat de eerste stopt bij 297 terwijl de tweede bij 540 is, wat de grafiek vertekent). Er wordt een venster geopend en op het tweede tabblad kunt u de maximum- en minimumwaarden wijzigen. Het enige wat u hoeft te doen is dezelfde waarden in te voeren als het eerste voertuig.

Aan de andere kant weet ik nog steeds niet hoe ik het eerste voertuig aan het einde van de weg kan stoppen zonder zwaar geschut te gebruiken (bijvoorbeeld opeenvolgend). Het doet het heel goed met animatie (de auto stopt zodra de sleutel de motor deactiveert), maar met animatie kun je geen grafieken hebben. Aan de andere kant zorgt traagheid er bij bewegingsanalyse voor dat het voertuig doorgaat; En zelfs een muur houdt hem niet tegen... Als iemand een idee heeft van oplossingen

Oplossingsbijlage om de grafiek te wijzigen

inter_fenetre1.jpg

En het eindresultaat: wat ik wilde!

inter_resultat.jpg