Uitvinder: Beperk een rand/punt op een vlak

Hallo

Ik heb een rechthoekige poot om in een buis te monteren. Om dit te doen, wil ik de rand van het cilindrische gezicht beperken.

Is dit mogelijk?

Ik heb geprobeerd te spelen met de "selectiefilters", ik slaag erin om de rand van het been te selecteren, maar geen manier om het gezicht van de cilinder te krijgen, systematisch neemt het de as van de cilinder.

Bedankt

Hallo 

Kun je een screenshot maken zodat we wat beter kunnen zien? 

Daar heb ik de rand van het been geselecteerd, en als ik mijn cursor dicht bij de buis breng (deze verschijnt niet op de opname), biedt hij me alleen de as.

Ik kan niet testen omdat ik mijn pc niet bij de hand heb. 

Het biedt je niets anders in selecteer andere? 

Maak anders een middenvlak  aan beide zijden van je been en voeg een beperking toe tussen dit vlak en het middelste vlak van je buis. 

Hallo, zoals @yves T. zegt, als je een as en een oppervlak niet kunt beperken, probeer dan tussen vlakken te beperken. 

Cdt

G.

In feite is het niet zozeer dat de nok gecentreerd is, maar dat deze zich op de juiste "hoogte" in de buis bevindt, zonder al te veel tussenpersonen te doorlopen (zoals het schetsen in de nok om een as te maken die overeenkomt met die van de buis)

Hallo

Ik neem verstandig op wat Yves zegt.

Aan de andere kant is het mogelijk om een rand aan een cilindrisch oppervlak te tangen.

1 like

Inderdaad, het voldoet aan de behoefte.

Het gedrag is nog steeds verrassend:
Voor mij moet een rechte rand die aan een cilinder raakt evenwijdig blijven aan de as van de cilinder, daar bleef het deel vrijheidsgraden draaien en de perpandiculair ten opzichte van de as van de cilinder volgen.