Draai de richting van de offerte om

Hallo 

Ik heb een beetje een rare vraag en ik denk niet dat het mogelijk is, maar ik vraag het liever. Ik heb de volgende schets:

De schets in blauw geeft kort en bondig mijn stuk weer en de zwarte schets de verwijdering van materiaal dat ik graag zou willen doen. Afhankelijk van mijn configuraties kan de dimensie van 2 0 zijn of zelfs naar de "andere kant" van de omwentelingsas gaan. Het probleem, als ze eenmaal aan de andere kant is overgegaan, kan ik haar niet meer terugkrijgen. Wat ik probeer uit te leggen is dat zodra mijn kansen 0 zijn en ik het een andere waarde geef (3), de kansen in de andere richting gaan (aan de andere kant van de as), is het mogelijk om dat aan te pakken?

Het lijkt mij dat het niet werkt om er megatieve waarde aan te hechten.

Ik hoop dat ik een beetje duidelijk ben geweest...

Bedankt

capture_lynkoa.png
2 likes

Waarom neem je niet iets anders als referentie dan je as

7 likes

Bovendien houdt de versie van vandaag, afhankelijk van de versie van solidworks, rekening met negatieve of nuldimensies!! :)

Vriendelijke groeten

6 likes

Bij het definiëren van je afmeting klik je op de rode cirkelknop (zie afbeelding).

Vriendelijke groeten

sens_cotation.jpg
3 likes

Hallo 

Anders, als ik haast heb en het moet heel snel gaan zonder dat ik te C word.... Ik doe een symmetrie van de schets en doe de verwijdering van materiaal en ga dan naar invoegen==>Gezicht==>Verwijder met verwijder het gezicht en vul de discontinuïteiten in en ik verwijder de verwijdering die ik niet wil hebben...

1 like

Waarom maak je deze dimensie niet diametraal?

Waarom niet citeren zoals in het onderstaande voorbeeld in rood

capture_lynkoa.png
3 likes