Geconfigureerde zijwaartse omkering

Hallo

Is het iemand ooit gelukt om een dimensie te configureren met een inversie +/- ten opzichte van de referentie? (of een oplossing zou hebben)
cf diagram om mijn pb uit te leggen: afmetingen van de functie (rode cirkel) Px en Py te configureren in relatie tot de cercle_ref.
Als Py voor sommige configuraties negatief zou moeten zijn, dan " draaien" alle andere configuraties hun Py-kant om om altijd positief te zijn.

Ik heb geprobeerd niet het midden van de cercle_ref als referentie te nemen, maar de buitendiameter. Maar dan draait sw de kansen om van de max naar de min, en krijg ik hetzelfde resultaat.

(ik weet niet zeker of ik heel duidelijk ben in mijn vraag...)

Aan de andere kant is het niet mogelijk door een constructielijn toe te voegen om de + en de minst cumulatieve aan te drijven, om de richting niet te hoeven omkeren, het kan werken.

4 likes

We voegen een referentiekader toe dat raakt aan de diameter, zodat je alleen maar positieve kanten hebt

2 likes

Hallo

Als je jonger bent dan 2022, is hier een stuk dat ik heb opgezet om beide kanten op te gaan. Je gaat naar de eigenschappen van de kamer en je speelt met de kansen om te zien hoe minder je zet - voor de kansen en in het positieve niets.
Kegel gedeporteerd. SLDPRT (401,9 kB)

OK, bedankt voor je antwoorden.
Voor ac_cobra: ik ben nog niet overgestapt naar SW2022. Het is waar dat ik het vergat te vermelden: sw2020.
Als dit in 2022 verbeterd is, zal ik het dan snel installeren.

Hallo, anders moet je je trigo herzien (iets wat ik niet zal doen om 8 uur :p) en spelen met de hoek /cos / sin op 360° die de px en py zal besturen.

Vriendelijke groeten

2 likes

@fuz3d : niet dom. Het werkt ook goed, een hoekafmeting en een radiusafmeting om de positie van de functie te regelen.
En het is niet nodig om te veel terug te gaan naar de trigo, sw werkt voor ons...