Hallo allemaal,
Ik zou graag willen weten of het mogelijk is om de Y-as om te keren in deel- en assemblagemodellen.
In mijn huidige opstelling heb ik de Z-as naar boven gericht, de X-as naar rechts gericht en de Y-as van me af bewegend. dus in plaats van dat de Y-as van me af beweegt, zou ik willen dat deze naar me toe gaat, terwijl de Z- en X-as behouden blijft zoals hierboven vermeld.
Ik hoop dat ik duidelijk genoeg ben geweest.
Ik weet niet of het mogelijk is, maar tegelijkertijd zou het me verbazen als we het niet zouden kunnen.
Hallo
Er is een eenvoudigere manier: maak een referentiepunt opnieuw
Hallo
Het is mogelijk om de oriëntatie van het modelcoördinatensysteem te wijzigen,
om dit te doen, moet je het bijvoorbeeld in vooraanzicht plaatsen en vervolgens op "Spatiebalk" klikken,
dan moet u op het pictogram "Standaardweergaven bijwerken" klikken, zie bijlage en ten slotte
selecteer de juiste bijbehorende weergave (Weergave die zich net onder de pictogrammen bevindt) om
je nieuwe oriëntatie.
Fijne dag.
changement_dorientation.png
Bedankt Tomalam en paille1384 voor jullie antwoorden,
Aan de andere kant straw1384, ik wil de standaardweergave niet veranderen, ik wil mijn marker omkeren, dus ik denk niet dat je oplossing werkt.
Anders Tomalam, ik ben geïnteresseerd in jouw oplossing, maar hoe maak je een coördinatensysteem na in solidworks?
Het is op dezelfde plaats als het maken van de assen en de plannen.
We kunnen een ander coördinatensysteem toevoegen, maar het verandert het oorspronkelijke coördinatensysteem niet, ik weet niet of dat echt is wat je wilt.
Maar om dit te doen, moet je naar de functies gaan en vervolgens naar "referentiegeometrie" (zie bijlage).
systeme_de_coordonnees.png
Tomalam was sneller (goed gedaan LOL).
Hallo
Afgezien van de uitstekende antwoorden die mijn klasgenoten hebben gegeven, is je basisvraag niet "haalbaar".
Laat me het uitleggen: volgens afspraak hebben de X-, Y- en Z-assen een vaste oriëntatie en richting die gemakkelijk te kennen is met behulp van de regel van de drie vingers van de rechterhand. X-inch, Y-index en majeur-Z.
Een beetje meer informatie hier: https://fr.m.wikipedia.org/wiki/Règle_de_la_main_droite
Dus in jouw geval, als je in staat zou zijn om de richting van Y om te keren, zou je niet langer in een conventioneel referentiekader zitten. Wiskundig gezien, als je simulaties doet, levert het problemen op met tekens in de resultaten.
Zegt het voort! :)
Hoi Treza88,
Nadat u een coördinatensysteem in SolidWorks hebt gemaakt door invoeging, referentiegeometrie, coördinatensysteem, is het mogelijk om een uitvoercoördinatensysteem te definiëren, bijvoorbeeld als u uw bestand naar een serviceprovider of een klant moet sturen die een bestand nodig heeft in een niet-SolidWorks-formaat (zoals parasolid, iges, step, enz.).
Wanneer u opslaat als, bijvoorbeeld Parasolid, klikt u op de knop Opties... en vervolgens selecteert u in het venster Exportopties het coördinatensysteem dat u wilt gebruiken voor uw geëxporteerde deel, zie bijgevoegde schermafbeelding.
A+
Mick
sortie.png
Nou, ik kom 3 jaar later, maar het kan nuttig zijn voor anderen. Als wat je wilt puur voor Visualize is, kun je een assemblage van je onderdeel namaken, of je lijnt het in de juiste richting uit.
Het voordeel hiervan is dat u niets in uw kamer wijzigt, uit het geheugen kan de eerste oplossing problemen veroorzaken in uw tekeningen, dus wees voorzichtig.