Ik wil het PDM-logo in het taakvenster van SolidWorks plaatsen, maar ik kan niet vinden hoe ik dit moet doen?

Hallo 

Om de zaken te versnellen, zou ik graag het PDM-logo in het taakvenster van SolidWorks 2019 willen plaatsen, maar ik weet niet hoe ik dat moet doen, heb je een idee? 

Vriendelijke groeten

Hallo

Allereerst moet u de PDM-add-in (tools-> add-in) activeren en activeren bij het opstarten

Als het menu daarna niet aanwezig is in het taakvenster: klik met de rechtermuisknop op een bestaand deelvenster en pas het aan.

In de hoop dat ik de vraag begreep en hielp.

JB

2 likes

Hallo JB,

Dank u voor uw snelle feedback.

Het is bij de eerste stap dat ik vastloop. In tool -> add-in heb ik de PDM niet weergegeven.

Vriendelijke groeten

Hallo

Heeft u een licentie als bijdrager of redacteur?

Omdat alleen de Editor-licentie u dit toestaat.

Hallo Dominique,

De licentie is inderdaad een EDITOR en ik heb nog steeds geen SOLIDWORKS PDM weergegeven in de add-ins.

Vriendelijke groeten. 

Hallo

Naar mijn mening zou een reparatie/herinstallatie van PDm het probleem moeten oplossen.

De aanvulling is zeker slecht geïnstalleerd.

2 likes

Hallo 

Als je solidworks en PDM hebt geïnstalleerd met verschillende licentieservers (zoals ik, aangezien solidworks er was vóór de PDM-server)

U moet de PDM-client-invoegtoepassing apart op de machine installeren en deze zo de server laten zien.

maar de eerste vraag is: "Heeft u zicht op de lokale kluis op uw C: harde schijf ? 

1 like

Hallo heren,

g.casters, ja ik heb wel zicht op de lokale trunk op mijn C harde schijf.

Vriendelijke groeten.

Hallo

Misschien een probleem met het taakvenster.

Heb je geprobeerd de installatie van solidwoks te initialiseren?

Hier is de procedure 

CDLT