Ik wil graag mijn veer elastisch maken op Solidworks 2017

Ik heb een 3D-model van mijn veer gemaakt, maar ik kan er niet de eigenschappen van een veer op toepassen, zodat hij kan worden samengedrukt en ontspannen zoals het hoort. 

Help alstublieft

Het is een nieuwe feature voor 2020 om een component flexibel te kunnen maken:

Flexibele componenten

Hallo

Anders kunt u 3 configuraties maken voor een gedecomprimeerde toestand, dan een semi-gecomprimeerde toestand, dan de laatste in gecomprimeerd, dus speel met de configuraties volgens uw behoeften...

2 likes

Je kunt ook een veer maken tussen 2 vlakken, en het zijn deze 2 vlakken die je op je andere stuk beperkt. U hoeft alleen maar elke keer dat uw onderdeel wordt verplaatst bij te werken, zodat de veer zich aanpast aan de lengte.

Cdt.

2 likes

Hallo

Om de informatie van Max59 (die we groeten) aan te vullen,

Zorg ervoor dat u het onderdeel  selecteert en selecteer  Het onderdeel flexibel maken

Niet te verwarren met bijna dezelfde functie die wordt gebruikt als voor de assemblages

@Tous zal het interessant zijn voor iemand om het flexibele onderdeel te testen in het kader van een flexibele assemblage.

Inderdaad, je moet de functie van de flexibele component niet misbruiken, want het versplintert snel en het verandert in een nachtmerrie. Deze flexibele montagefunctie is praktisch, maar niet geweldig als je niet de voorzichtigheid van een Sioux en de sluwheid van de Apache hebt.

2 likes

Om de beweging van een veer zo goed mogelijk te beheren

Ik voeg een walkthrough toe via deze tutorial

https://www.lynkoa.com/contenu/cr%C3%A9er-un-ressort-variable-avec-deplacement-realiste-sous-solidworks-0

@+ ;-)

1 like

@fab kamp is het mogelijk om de automatische update in te stellen, maar het is waarschijnlijk dat dit alleen wordt bijgewerkt wanneer de beweging wordt gestopt, zelfs voor een microseconde. Te zien in feite, want als je standaard kinematica doet, worden de onderdelen in realtime bijgewerkt als de kinematica niet te ingewikkeld is en de beweging te lang is, anders is er een soort verzadigingseffect van het geheugen (of van de berekening als de beweging te snel of te frequent is).   ;-)

Vriendelijke groeten

Fantastisch kamp, je moet de veer in de assemblage ontwerpen zoals je het beschrijft, omdat de veer anders niet wordt samengedrukt omdat je een afstand tussen de twee vlakken in een onderdeel moet geven.

1 like