Hallo
Iemand wil dit symbool invoegen in annotaties, met een ASCII-code of een andere methode is het mogelijk?
Hier is het symbool waar ik naar op zoek ben:
Hallo
Iemand wil dit symbool invoegen in annotaties, met een ASCII-code of een andere methode is het mogelijk?
Hier is het symbool waar ik naar op zoek ben:
En om het in een annotatie te zetten:
- Kies een lettertype dat Unicode accepteert.
- Soort 238A
- Typ "Alt" X
Vriendelijke groeten
Ik kan meestal alle symbolen vinden die ik nodig heb voor annotaties, maar ik heb moeite met het labelen van grafieken met textwaves (eigenlijk een categoriediagram). Is dit het Unicode-probleem?
Hallo, bedankt d.roger, maar ik moet niet erg getalenteerd zijn, ik kan niet begrijpen hoe ik unicod moet typen, hoe doe je dat?
Hallo a.leblanc
U begint uw tekst met een unicode-compatibel lettertype (bijvoorbeeld Segoe UI-symbool zoals weergegeven door d.roger), u typt 234A en vervolgens ALT+X.
Hier
Hallo j.guignard, ik heb het geprobeerd, maar ik moet het slecht doen, het werkt niet. Dus ik heb een favoriete stijl opgeslagen met dit logo, het is sneller dan elke keer naar het symbool te zoeken. Dit is de manipulatie die ik niet kan doen, moet je toetsen vasthouden als je 234A typt? Hoe laat moet je ALT+X typen?
Ik heb dit geprobeerd:
ALT+U (onderhouden) 234A
CTRL+ALT+U (onderhouden) 234A
CTRL+ALT (onderhouden) U234A
CTRL+U (onderhouden) 234A
ALT+X (onderhouden) 234A
234A ALT+U
234A ALT+X
234A CTRL+ALT+U
234A CTRL+Alt+X
Ik kan het ook niet, maar ik heb niet alle varianten van A.Leblanc geprobeerd (bravo voor de tests, lol)
Hoe doe je dat?
Hallo
Probeer het uit in Worpad:
- keuze van het lettertype Segoe UI Symbol .
- Voer normaal 238A in.
- Houd de Alt-toets ingedrukt
- Voer x in
- laat de Alt-toets los
Auw, ik moet niet erg goed zijn, het werkt niet. Is het mogelijk dat de unicode om veiligheidsredenen op mijn pc is vergrendeld?
Het zou me nogal verbazen...
Hier is een bestand waarin ik het symbool heb gezet, om te openen met Worpad.
Nog steeds in Worpad, probeer met de ascii-code: Alt + 9098
houd de Alt-toets ingedrukt en typ vervolgens 9098
Vriendelijke groeten
Sorry, ik heb het niet gespecificeerd, voor mij werkt het alleen in SW-tekeningen (2016V5). Bovendien is het juiste lettertype na controle: 238a (kleine letters) Alt+x (minucule).
Fijne dag
Voor mij Windows 10 + SW2017 SP4.1: hoofdletters of kleine letters zijn hetzelfde.
DSL, het werkt nog steeds niet, ik zal het zo snel mogelijk zien als ik wat tijd heb.
Bedankt voor je antwoorden, d.roger bedankt, dus ik heb het in oproepnummerstijl opgeslagen om het sneller in te voegen.
Fijn weekend
Hallo, ik kan het niet vinden om unicode te gebruiken, maar de ascii-code: Alt + 9098 werkt heel goed met het lettertype Segoe UI Symbol . Dank je wel d.roger .
Edit: ok ik vond hoe unicode te typen, ik moest het doen als een stok ... Dank je wel d.roger
Fijne dag
Alex