Ik wil een macro schrijven die automatisch een buisfunctie aanmaakt

Hallo, het doel is om op basis van een schets (skelet gemaakt van lijnen) een buisvormig chassis te bouwen.

Ik wou dat de schets op het scherm aanwezig was, maar niet actief

1) Selecteer 1 lijn en 1 punt vooraf door grafische selectie en start de macro.

De macro moet dan het plan maken, gebruik een vooraf gedefinieerde schets in de macro, de gebruiker voert de belangrijke afmetingen in, de macro maakt de revol

of 2) het is de macro die de gebruiker vraagt om de lijn en het punt te selecteren door middel van grafische selectie

Ik bereik een bepaald resultaat door de acties in een macro te onthouden en de macro bij elke build aan te passen,

Mijn vraag om mee te beginnen zou zijn hoe ik in de macro de lijn en het vooraf ingestelde punt kan oproepen

Bedankt

Hallo 

De doorsnede en dikte worden bepaald volgens de schets??? Moet de macro een functie hebben om de schets te kiezen???

Via deze gelaste constructie is het precies hetzelfde principe

U maakt uw schets die een wireframe van uw constructie geeft

Je selecteert lijnen, wijst ze een NE-profielschets toe via je persoonlijke voorkeursbibliotheek

en regelt de verbindingen met de knooppunten van deze dis-tubes

@+

3 likes

Goede lour en dank u voor uw interesse,

Voor "cobra": de schets  van een rechthoek wordt geïntegreerd in de macro, de afmetingen worden tijdens de macro opgevraagd.

Ik weet hoe ik dat moet doen, maar hoe kom ik aan de naam van het vooraf geselecteerde punt en de lijn ?

Er is minder creativiteit, maar in de tussentijd zal ik testen wat "gt22" biedt

Hallo

Dankzij gt 22  voldoet de gelaste constructie voor 100% aan mijn behoefte.

Voor andere macro's moet ik nog steeds de namen van de vooraf geselecteerde elementen in de schets ophalen.

Ik ga nog een specifieke tutorial doen.

Tot gauw

1 like

Wat is deze souk

Mij is verteld dat mijn antwoord is gedefinieerd als het beste antwoord

Je hebt reynald.marinpache, een lid van Lynkoa, geholpen door zijn vraag correct te beantwoorden: Ik wil een macro schrijven die automatisch een buisfunctie creëert.

9 november 2016 - 08:51 uur

En dat is niet mijn posterantwoord, want 1 minuut later 

DATUM KENNISGEVING

Jouw antwoord op de vraag : Ik wil een macro schrijven die automatisch een buisfunctie aanmaakt. heeft zijn status gewijzigd

9 november 2016 - 08:52 uur

Niets te begrijpen ;-(

Het wordt erger en erger en in dit geval volkomen ongerechtvaardigd omdat het helemaal geen antwoord geeft op de vraag die het een andere stelt

@+

1 like

Hallo

Ik moet een verkeerde manoeuvre hebben gemaakt? dat mijn vraag nu 2 keer voorkomt

Pardon

1 like

en goed proberen te corrigeren voor de goede leesbaarheid van het forum

En voor uw vraag in tweevoud verwijderen waar maakt een andere vraag 

Of vraag de community manager om de fout te herstellen ;-)

@+

Hallo

En bedankt aan jullie 2 voor de -1. Ik begrijp niet eens waarom???

1 like

Hoi @ Cobra........... Ik zet je -1

omdat het antwoord in geen geval als beter wordt gepresenteerd

lost het gestelde probleem op

Ik heb je ook -1 gezet om dezelfde reden dat je het op mij hebt gezet...

@ Cobra heb je de hele communicatie draad gelezen

Ik vind van mijn kant mijn aanpak coherent

Maar hey, je lijkt het er niet mee eens te zijn

Heb je een punt nodig? ;-)

Nee, helemaal niet!! Voor de pts.... Van mijn kant heb ik een vraag gesteld voor de macro en ik heb mezelf op geen enkele manier de pts gegeven en bovendien had het de vraagsteller moeten zijn die de -1s had moeten hebben, want mijn vraag lost zijn probleem op geen enkele manier op. Als ik iets had geantwoord, zou ik het hebben begrepen; Maar daar was het gewoon een vraag om haar behoefte beter te begrijpen.... En het ergste is dat degene die me heeft gevalideerd me op -1 zet.....