Hallo, wat als je in plaats van je slag direct te beperken, twee punten beperkt zodat ze in de collineariteit zijn die je wilt en dan je je slag beperkt ten opzichte van deze punten?
Ik weet dat Solidworks soms echt raar is... Je moet verschillende methoden proberen zonder al te veel vragen te stellen om je resultaat te krijgen.
Vraag en waarom je je lijnen vermenigvuldigt, één is genoeg en niets weerhoudt je ervan om zijwaarts te gaan, elk deel van je buizen lineair, je zijlijn zal op de juiste plaats naar zijn ref zoeken, wat je beperkingen en lijnen die nutteloos zijn zal minimaliseren en het is niet allemaal gunstig voor je log, minder beperkingen dus vloeiender
Waarom maakt u geen configuratie van uw onderdeel of assemblage met uw overlengtes, en laat u vervolgens met het gereedschap "Bekijken vanuit een andere positie" uw twee overlappende configuraties (in verborgen lijnen) in uw tekening verschijnen.
Van MEp: MEnu Invoegen/Tekenaanzichten/Aanzicht vanuit een andere positie.
Ik nodig je uit om de solidworks help over deze functie te bekijken voor meer informatie.
Ik maak deze rechthoeken om ze later uit te voegen (het uiteinde is een overlengte die tijdens de montage wordt aangepast).
Maar je maakt je geen zorgen meer, ik vond het verstoppen in een hoek een beperking die hij onhaalbaar achtte, ik heb het verwijderd en het werkt weer.