Ik ga gek worden

Hallo allemaal,

Red me van mijn waanzin!!!

Ik heb een (groot) probleem met een tekening van Solidworks.

Op mijn tekening probeer ik een overlengte op mijn stukken te laten zien.

Om dit te doen, maak ik een rechthoek met de schetsgereedschappen op mijn weergave, ik beperk het, ik zet er arcering op en poef, het is klaar!

Maar vandaag heeft Solidworks om de een of andere reden besloten om mijn collineaire functies niet te willen plaatsen....

Zie de bijlage. De collineaire beperking is aanwezig, maar de slagen zijn niet uitgelijnd. En degene die ik heb ontworpen, blijft beperkt.

Heeft iemand dit ooit gehad (gezien)?

Iedereen heeft een idee om dit op te lossen (al opnieuw opgestart SW en het werkstation)

SW2014 SP5

Bij voorbaat dank Fred.

sans_titre.png

Hallo

Heb je geprobeerd een pdf van je plan te maken om te zien of de lijn daar blijft?

1 like

Ik heb het net getest, hij zet zichzelf niet op de juiste plaats.

Hallo, wat als je in plaats van je slag direct te beperken, twee punten beperkt zodat ze in de collineariteit zijn die je wilt en dan je je slag beperkt ten opzichte van deze punten?

Ik weet dat Solidworks soms echt raar is... Je moet verschillende methoden proberen zonder al te veel vragen te stellen om je resultaat te krijgen.

Cdt

Joss

2 likes

Hetzelfde, test al de horizontale begrensde punten. Werkt niet.

Het ergste is dat ik een lijn pak om hem te verplaatsen en de rectencgle past correct ten opzichte van de beperking.

Vraag en waarom je je lijnen vermenigvuldigt, één is genoeg en niets weerhoudt je ervan om zijwaarts te gaan, elk deel van je buizen lineair, je zijlijn zal op de juiste plaats naar zijn ref zoeken, wat je beperkingen en lijnen die nutteloos zijn zal minimaliseren en het is niet allemaal gunstig voor je log, minder beperkingen dus vloeiender

@+;-))

1 like

Waarom maakt u geen configuratie van uw onderdeel of assemblage met uw overlengtes, en laat u vervolgens met het gereedschap "Bekijken vanuit een andere positie" uw twee overlappende configuraties (in verborgen lijnen) in uw tekening verschijnen.

Van MEp: MEnu Invoegen/Tekenaanzichten/Aanzicht vanuit een andere positie.

Ik nodig je uit om de solidworks help over deze functie te bekijken voor meer informatie.

1 like

Ik maak deze rechthoeken om ze later uit te voegen (het uiteinde is een overlengte die tijdens de montage wordt aangepast).

Maar je maakt je geen zorgen meer, ik vond het verstoppen in een hoek een beperking die hij onhaalbaar achtte, ik heb het verwijderd en het werkt weer.

Dsl van de verstoring.