Hoi allemaal
Ik probeer een lege ruimte tussen 2 vlakken te "vullen" na een meerdoorsnede. (Onmogelijk om alles tegelijk te doen vanwege de tangensconfiguraties...) Heb je een methode om deze ruimte tussen de twee oppervlakken op te vullen?
Bij voorbaat dank.
Oscar RING
surface_de_raccord.png
Hallo zonder het bestand ?
Onder GSD, als ik de constructie-elementen van de oppervlakken niet heb, probeer ik eerst te begrijpen waar de PB is (Zoom en oppervlakterandweergaven in groen, Tools/options/General/display/visualization).
Op de gaten maak ik de randen, waardoor ik een doorlopende gesloten contour kan verkrijgen, althans op punten: Als CATIA discontinuïteiten vertoont, zullen de PB's hier beginnen en kunnen ze de verbindingstolerantie wijzigen: ik ga nooit boven de 0,02 mm.
Als het in orde is, vul dan en monteer dan.
Als het een knock-out is, is er geen andere manier dan alles te herstellen wat je kunt om gesloten oppervlakteranden na te bootsen, anders zullen er nog steeds gaten zijn.
Aan de andere kant, op je screenshot ben je erin geslaagd om over te schakelen naar Onderdeelontwerp, als je het oppervlak verbergt, kun je de voorkant verwijderen cmd proberen door te selecteren of je alle gezichten van het defect kunt selecteren.