Keksecékeça: "Ongeldige URI: kan het formaat van de URI niet bepalen"

Hallo

Ik heb een probleem met een machine bij een klant: W7, Autocad mechanisch 2009 en 2011 lange tijd zonder problemen geïnstalleerd.

Sinds vanmorgen:

wanneer u Mechanical 2011 start, krijgt u dit bericht: "Ongeldige URI: kan de URI-indeling niet bepalen".

Wanneer je Mech2009 start, geen zorgen, maar als je de werkruimte wilt wijzigen, crasht het (ik heb het bericht nog niet).

Het heeft natuurlijk te maken met werkruimtes, maar waarom crasht het van de ene op de andere dag.

Heeft iemand het probleem gehad?

Als je het netwerk afsluit, werkt het dan?

Hallo, misschien moet je een Windows-herstel proberen.

gisteren kreeg ik een win 7 update van mijn kant

1 like
A priori kan het een probleem zijn met de proxy of de internetserver die niet werkt. Heb je bij het opnieuw opstarten van het werkstation nog steeds het probleem? Ik weet niet zeker of de bug van de spatieverandering gerelateerd is.

De installatiereparatie werkte voor verschillende gebruikers: Configuratiescherm,  Programma's, Mechanisch => reparatie met de rechtermuisknop.

Anders zijn er verschillende andere oplossingen:

Schakel het infocentrum in het register uit (ingesteld op nul):

HKEY_CURRENT_USER\Software\Autodesk\AutoCAD\R18.1\ACAD-XXXX:XXX\InfoCenter

Schakel de JIT-foutopsporing uit (als Visual Studio is geïnstalleerd):

https://msdn.microsoft.com/en-us/library/5hs4b7a6.aspx

1 like

Bedankt, ik voel me minder alleen...

@Bart, moeilijk te testen, de machine is 500 km van hier en de operator voelt zich (op zijn zachtst gezegd) niet op zijn gemak bij dit soort manipulatie. Ik zal proberen het als laatste redmiddel te houden. Ik begeleid en doe de manipulaties via Teamviewer.

@.PL is de machine gisteravond uitgeschakeld en vanmorgen gestart, en zelfs opnieuw opgestart vanwege de fouten. Het nfocenter kan een spoor zijn. Voor JIT: De applicatie biedt geen ondersteuning voor just-in-time (JIT) foutopsporing.

@Gerald: Ik moet de updategeschiedenis controleren.

2 likes
Te testen als prioriteit, de reparatie van de installatie!
1 like

Vanmorgen een telefoontje van de gebruiker: het werkt weer normaal, maar ach tot wanneer.

En we hebben niets gedaan..!

1 like