Het maken van macrobestanden starten

Hallo allemaal!

Zou iemand mij kunnen vertellen of men een macro kan uitvoeren bij het maken van een document (kamer, plan, set) via een documentsjabloon?
Om het duidelijker te maken, zou ik het leuk vinden dat wanneer ik een tekening maak via een specifiek tekensjabloon, de macro wordt gestart!

Heb je een idee?

Bij voorbaat dank! :slight_smile:

2 likes

Hallo
U moet SW-gebeurtenissen gebruiken (deze code bijvoorbeeld: Voorbeeld van vuurtoepassing en documentgebeurtenissen (VBA) - 2021 - SOLIDWORKS API Help
Aan de andere kant moet je de exe die SW start wijzigen om de macro te laden die op de achtergrond wordt uitgevoerd (codeer het goed om clientcrashes te voorkomen)

2 likes

Is er geen andere manier zonder de exe aan te passen?

Voor zover ik weet, om geen module te hebben die op de achtergrond draait en draait volgens wat de gebruiker doet.
Daarna zijn er de macrofuncties, maar hey, het heeft te maken met het persoonlijke bestand, ik ben geen fan.

2 likes

Ik zal er naar kijken... :slight_smile:

Hallo
@Cyril_f En met een command-line toevoeging van de launcher shortcut?
Ik weet niet of daar een commando voor bestaat.

EDIT: Blijkbaar wel, het is /m " C:\myMacro.swp " om achter het pad toe te voegen in de eigenschappen van de solidworks snelkoppeling.

Dat klopt

Wat in de verleiding kan komen als u streeft naar een specifiek bestand/doc in plaats van een systematische start, is om een snelkoppeling naar dit bestand te maken, om het bovengenoemde commando aan deze snelkoppeling toe te voegen in plaats van aan de SW-opdracht. Het bestand kan een leeg bestand zijn, beginnend met de beoogde sjabloon en opgeslagen in sdldrw-indeling.
Hopelijk voert solidworks de opdracht uit na het openen van het bestand.
Als het werkt, open dan gewoon een MEP vanaf de snelkoppeling in plaats van vanuit SW.
Gewoon zo'n idee.

1 like

Ik ben geïnteresseerd in deze weg! Ik zal proberen om hier in te graven als ik wat tijd heb :slight_smile:
Hartelijk dank

Hallo

Als het te ingewikkeld is om het in deze richting te doen, moet je misschien kijken of het niet gemakkelijker is om het andersom te doen, dus start je macro die begint met het maken van de tekening voor jou.
Vriendelijke groeten

3 likes

Ja, niet verkeerd! Maar we hebben verschillende documentsjablonen en ik wilde dat de manier om een overzicht te maken "homogeen" :slight_smile: zou zijn; Daarom had ik graag een macro willen kunnen uitvoeren bij het maken van een specifiek doc-sjabloon! Omdat het niet gemakkelijk is om iedereen te laten begrijpen dat om dit soort plannen te maken, je één plek moet doorlopen en voor andere typen de macro moet starten, enz ...

In dit geval kunt u een macro starten met een menu om het type plan te kiezen of, indien mogelijk, volgens een eigenschap, het leidt u naar het juiste type MEP
Net als mijn collega's is het in die zin veel eenvoudiger

3 likes

Het is waar dat het eenvoudiger en praktischer zou zijn! Ik had er niet eens over nagedacht :smiley:

Hallo.
Ik geef de voorkeur aan het gebruik van een macroknop in plaats van een macro die automatisch wordt gestart.

Hallo
Gebruikers moeten echter bereid zijn om het te lanceren. Het is een beetje een probleem om het niet op de achtergrond te doen, het is aan ieders oordeel en afhankelijk van het aantal gebruikers en potentiële vuurvaste materialen kun je eindigen met bestanden die niet voldoen aan de verwachting.