Ik heb één vraag, eigenlijk twee, maar om te beginnen:
- Ik had graag willen weten of het mogelijk was om een macro zo in te stellen dat deze wordt gestart bij het openen van SW alstublieft?
- En is het mogelijk om een macro "op de achtergrond" te laten draaien? Hiermee bedoel ik een macro die start zodra aan de voorwaarde is voldaan. Zodra een specifiek bestand bijvoorbeeld wordt geopend, vraagt een macrovenster welke configuratie moet worden geactiveerd? Alstublieft
Sterker nog, ik denk dat als je dit echt wilt doen, je naar de AddIn moet kijken.
Alle informatie voor een AddIn-VB.Net hier. Vanaf dan spreken we niet meer over VBA. We kunnen het net zo goed meteen zeggen, de omvang van de taak is helemaal niet hetzelfde.
Bedankt voor deze complete pdf. Ik had de oplossing gezien om de snelkoppeling aan te passen. Voor mij is dit nog steeds een doe-het-zelf, aangezien bij elke update van SW de snelkoppeling wordt vervangen. Ik heb het niet eens over de locatie van de macro.
Je kunt ervoor kiezen om de macro te plaatsen waar je maar wilt en niet per se in een map in de Solidworks installatie.
Wat betreft de snelkoppeling, u kunt een macro gebruiken die wordt gestart door een vergelijking. Dat wil zeggen dat de macro wordt gestart de eerste keer dat u een onderdeel opnieuw opbouwt (Opslaan, opnieuw opbouwen, laden).
Macro's kunnen op verschillende manieren worden gestart:
Actie van de gebruiker (knop, ....)
Door een vergelijking (behalve dat na het testen 15 dagen geleden, de vergelijkingsmanager het niet leuk vindt om de vergelijking te schrijven om de macro te starten, dus ik vergeet het)
Door Feature Macro (De macro is een functie zoals een extrusie of een sweep, het wordt uitgevoerd bij elke reconstructie) echt heel praktisch om zeer geavanceerde parametrisering te maken.
Door een macro (u kunt een macro uitvoeren vanuit een andere macro)
Solidworks draaien (wat voor mij strikt nutteloos is, je kunt net zo goed een addin maken in c# of .net)
De twee die ik me herinner zijn de uitvoering door gebruikersactie en Feature Macro.
Ter info, voor macro's die afhankelijk zijn van een onderdeel, heb ik de macro in de ontwerpmap van het onderdeel gezet. Het voorkomt dat je het kwijtraakt en het voor een andere kamer gebruikt.
Sta me toe om te reageren op de PDF using_notifications_events_in_solidworks_macros is het je gelukt om het voorbeeld onder SW2016 te maken? Wat mij betreft, er gebeurt niets, het is gênant