Het 3D-model wordt onzichtbaar

Hallo
Ik heb SolidWorks geïnstalleerd op verschillende studentenlaptops, allemaal identiek geconfigureerd.
Op sommige pc's verdwijnt het onderdeel na het maken van een eenvoudige schets (het vierkant van tutorial nr. 1) zodra u de Extrusie-functie inschakelt en valideert. Door met de muis over het model te gaan, kun je de randen raden, maar je kunt niets zien, zelfs niet als je de kleur, de weergave, de weergavestijl, de schaduw, de scènes verandert. Het onderdeel en de functie worden niet verborgen of verwijderd. En dat heb ik op 5 van de 20 posities.
Als iemand weet waarom, haalt het een doorn in mijn oog.
Bij voorbaat dank!
Alan

Hallo

Controleer of de 5 stations in kwestie dezelfde grafische stuurprogramma's hebben als de andere in het begin.
Ik heb al dit soort problemen gehad... En als hij dat niet wil... Dat wil het helaas niet.
Kijk ook in de lijst met volumes als het niet transparant is, maar ik denk dat het gemiddeld is.
Succes met de doorn.

5 likes

Hallo;

+1 voor de stuurprogramma's van de grafische kaart... (Zijn alle laptops hetzelfde?)
vergeet niet om de " Verbeterde grafische prestaties..."  in de algemene opties van Solidworks (tabblad Prestaties)
image
Deze optie is nutteloos.

Vriendelijke groeten.

3 likes

Dus op SW2021 is het nutteloos om te zien dat het displaybugs genereert.
Aan de andere kant merkte ik in 2022 geen problemen op bij het activeren, maar aan de andere kant ander gedrag bij het deactiveren.
Ik heb de tests gedaan met Rx, het komt niet van onze stuurprogramma's of onze instellingen.
Ik heb andere weergavebugs met de 2022 die me doen denken dat er nog steeds een vereenvoudiging is van de kant van de programmeurs die veel onzin heeft gegenereerd (tekeningen zijn de slechte relatie van SW, maar nu wordt het magisch de regressies op basisfuncties)

3 likes

Ik heb heel vaak grafische bugs, je moet de hotline bellen, zij zullen zien welke kaartdriver het beste werkt

1 like

Ik kan de modellen nog steeds niet zien. :weary:
Het viel me op dat zelfs het voorbeeld van de extrusie nauwelijks zichtbaar is:
Affichage Bossage
En het resultaat:

Hallo;

Je kunt beginnen met het uitschakelen van de schaduwen (en waarschijnlijk de realview), maar gezien de aliasing en de dikte van de verkregen randen (zo wit als ze zijn), is het meer dan waarschijnlijk een probleem met de grafische kaart die niet is aangepast en/of niet up-to-date is.

https://www.solidworks.com/support/hardware-certification/

Wat is de naam van de grafische kaart in deze laptop?

Vriendelijke groeten.

1 like

Inderdaad, het ruikt sterk naar de bug in het grafische stuurprogramma.
Het probleem is dat de meeste niet-professionele laptops grafische kaarten hebben die geen geschikte stuurprogramma's hebben.

Hallo
De configuratie van alle pc's is hetzelfde. De meeste pc's werken, maar helaas niet allemaal.
De RADEON grafische kaart is geïntegreerd.

Ik heb alles geprobeerd, op dit moment helpt niets.
Bedankt allemaal voor jullie hulp!