Bestanden lezen in een nieuwere Solidworks-versie

Hallo 

Ik heb solidworks 2011, 

Ik moet een map hervatten die is gestart op een nieuwere versie dan de mijne 

Het gaat om een tiental bestanden (niet zwaar)

Ik weet de versie niet, maar ik kan ze niet openen met mijn versie 

Ik geef al een bestand (bijlage) van deze ontwikkeling om te weten welke versie nieuwer dan de mijne het kan openen.

Hoe maak ik dan een bestand dat is ontwikkeld op een recentere versie (bijvoorbeeld 2014) leesbaar op mijn versie uit 2011.

Goede ontvangst 

Yves 

capotlargap203_.sldprt

Hallo, dit is onmogelijk, tenzij u uw bestand opslaat in een universeel formaat zoals stap stl of anders.

2 likes

We hebben dezelfde versie, dus ik kon je niet antwoorden voor de versie van je toneelstuk.

Aan de andere kant, voor "Hoe maak ik dan een bestand dat is ontwikkeld op een recentere versie (bijv. 2014) leesbaar op mijn versie uit 2011."

Het antwoord is: dat is onmogelijk! 

Je kunt de maker van het bestand misleiden om het in STEP te maken (maar je verliest je ontwerpboom). Je kunt het ook opnieuw tekenen als je het geluk hebt een offerteplan te hebben

En dat is het wel zo'n beetje denk ik

De andere mogelijkheid is om een begripvolle leider te hebben die ermee instemt om de 2015-versie te kopen (of nog steeds onder contract te staan. Maar als je op 2011 ben heb ik een twijfel ^^)

Het is 2014 en het is een stappenbestand dat is geïmporteerd

capture_capotlargap203.jpg
1 like

Ik kom terug op mijn vraag, want ik heb net geprobeerd mijn bijlage te openen en dat is gelukt, maar het document heeft alleen een geïmporteerd deel

Ik heb het net geprobeerd met deze hieronder (lange kap) en hier: onmogelijk om het te openen 

hoodlong.sldprt

Omgebouwd naar RWZI

capotlargap203_. stap

Het is dus ook goed vanaf 2014 

Ik heb het geconverteerd naar AP203 stap

hoodlongap203.stap

Dank je wel Bart , Gerald , coin37coin, 

nou, ik ga deze map laten vallen, ik zit vast aan mijn versie, nou niet helemaal ik kan overschakelen naar de 2012-versie, maar niet meer, want meer betekent dat ik ook mijn pc moet veranderen voor een verhaal van 32 tot 64 bits (of andersom) volgens Cadware. 

Dus ik wacht op vruchtbaardere tijden, want ik ben de baas, en ik doe het met mijn middelen

Fijne dag allemaal

Yves  

2 likes

Hallo

Ik heb een tutorial gemaakt om SolidWorks-bestanden gratis naar STEP te converteren:

http://www.lynkoa.com/tutos/3d/convertir-gratuitement-des-fichiers-solidworks-sldprt-sldasm-en-step

Er is inderdaad geen mogelijkheid om de identieke bouwboom te vinden...

en wat er te vinden is in verborgen bestanden

haaninterlong04-15.stap

Hallo

met SW 2012 kan ik het openen, als je wilt registreer ik het voor je in STEP.

Cdt.

Fred

1 like

Hallo

Het eerste bestand capotlargap203_.slprt is hooguit uit 2013: ik kan het openen.

Voor de tweede capotlong.sldprt is het een toekomstige versie, dus in ieder geval 2014.

@benoit, raar als ik dubbelklik op capotlargap203 vraagt het me niets, het zet het me direct op in 2014. omdat ik meestal een venster heb dat wordt geopend voor de oude versies van het bestand en me vraagt in welke versie ik het wil gebruiken

Hallo

Inderdaad, deze bestanden zijn opgeslagen in SW2014. Voor de 1e is de originele versie SW2011 en vervolgens SW2014. Voor de 2e is de eerste versie ouder, SW2007 en vervolgens SW2014.

Zie bijgevoegde afbeelding voor de lange kap. Deze informatie werd geëxtraheerd via "VersionHistory" van myCADtools.

Vriendelijke groeten

capotlong1.png
3 likes

@jmsavoyat, het eerste bestand dat in de vraag is verzonden (capotlargap203_.sldprt) is niet in 2014, ik open het met SolidWorks 2013! (zie afbeelding)

screenshot1375.jpg

Inderdaad Benoit op dit "capotlargap203_" bestand, het is SW2011 en niets daarna!

Ik zie niet in waarom @badts.yhf het niet kan openen met zijn SW2011-versie!

version.png
2 likes

Attentie: Fred 

Bedankt voor je antwoord, welk bestand heb je geopend met de 12?

de capotlarg of de capotlong?????

weet jij hoe je het naar mij kunt sturen in Edraving?

badts.yhf@nordnet.fr

Bij voorbaat dank