Von Mises-beperkingen lezen / Bewegingsanalyse

Hallo 

Ik heb een berekening uitgevoerd op een  set onderdelen in een bewegingsanalyse en ik zou graag willen weten of het mogelijk is om in de vorm van een grafiek de evolutie van de maximale von Mises-spanningswaarde van een onderdeel als functie van de tijd te extraheren? 

Vriendelijke groeten

Hallo @gbdia

De waarde "Von Mises" is statisch , alleen met de optie "animatie" van de afbeelding "Von Mises" kunt u zien hoe het materiaal reageert tussen de min- en max-waarde. Dit betekent met nul inspanning en maximale inspanning. "Von Mises" geeft alleen informatie over de vervorming met betrekking tot de rekgrens die is gedefinieerd door de keuze van materialen, bijv. S235.

Over de tijd kan niets worden gezegd, aangezien deze informatie nergens wordt aangegeven en niets te maken heeft met "Von Mises".
Maar in dit geval kunnen de eerder geplaatste sondes u over deze waarden vertellen.

Wel een tip! Je kunt de animatie doorlopen met minimaal 30 of 40 frames per seconde (anders zie je de tussenliggende waarden niet weergegeven.
Doe dan frame voor frame om de waarden op een tijdstip "T" van alle sondes te zien.  Dan is het aan jou om de tijd tussen het moment van belasting 0 en de maximale belasting te devalueren.

We moeten naar de resultaten kijken door controlepunten (sondes) te plaatsen

Anders, als je het begrip tijd wilt introduceren, moet je een frequentieanalyse doorlopen die alleen toegankelijk is met de PRO-versie, lijkt mij.

Vriendelijke groeten

Hallo Zozo, 

Bedankt voor je bericht en ik ben het met je eens over de uitleg over de waarden van von Mises. Ik heb me inderdaad slecht uitgedrukt in mijn bericht en over wat ik probeer te extraheren als informatie (hoewel je het hebt beantwoord!!)

Mijn systeem heeft een cyclische beweging, dus ik kan er zeker van zijn dat de min- en max-waarde tussen twee tijdslimieten liggen die ik kan kennen. Laten we ons voorstellen dat mijn systeem een volledige cyclus in 2s doet, ik probeer de waarden te weten op 0.5s / 1s / 1.5s / en 2s. Dat is waar ik mezelf slecht heb uitgelegd!! Zoals je al aangaf, probeer ik de waarde van von Mises te kennen op een tijdstip "T", maar die dichtbij genoeg zijn om de evolutie te zien.

Tot op heden kan ik alleen de waarde op 2s weten, maar ik kan zien dat SW de tussenliggende berekeningen doet, maar ik kan ze niet visualiseren.

In de tijdinstellingen die ik aangaf van 0 tot 2s had ik er misschien beter aan gedaan om direct de waarden 0.5s / 1s / 1.5s / en 2s in te voeren....

Ik ga de berekening opnieuw starten met een hoger aantal afbeeldingen zoals je in je bericht hebt aangegeven. Mijn doel voor dit moment is om een idee te hebben van de krachten waaraan de onderdelen van de set zullen worden blootgesteld. Om niet te veel verrassingen te hebben aan het einde van het ontwerp!!

Vriendelijke groeten

1 like

Hello@gbadia

U kunt het aantal afbeeldingen invoeren dat u wilt, u hoeft alleen maar 3 minuten te wachten totdat SW alle afbeeldingen heeft gegenereerd.

Als ik mag (het is  off-topic, ik ben het eens) voor de vloeigrens, wat altijd telt is de maximale waarde. Het maakt niet uit wat de waarden ertussen zijn. Je hebt begrepen dat wat je doet statische analyse is, maar op een bepaalde manier zou je graag dynamiek willen doen.
Zelfs als je een video maakt , zal het je helemaal niet vertellen wat er dynamisch aan de hand is.

Aan de andere kant, om verder te gaan dan statische Von Mises, zoals je heel goed besefte, moet je overgaan tot de frequentieanalyse omdat de natuurlijke frequentie van het object kan worden versterkt door een ander deel van de ASM.

Als de ASM wordt blootgesteld aan trillingen door andere onderdelen (het voorbeeld tijdens de training is een ventilator die een been trilt of puntlassen).
Na frequentieanalyse is het soms nodig om het onderdeel te versterken of iets anders te ontwerpen (het been in het voorbeeld ziet stralen en een deel wordt verlengd of de dikte verandert), dit maakt het mogelijk om de trilling van dit kleine been te verminderen.

Als ik meer mag zeggen (stoot alsjeblieft niet met je hoofd) als je verder wilt gaan , moet je door dynamische simulatie gaan die de enige zal zijn die je handmatige berekeningen en die in statische vorm kan bevestigen.

U moet op uw hoede zijn voor statische elektriciteit , die u in sommige gevallen en afhankelijk van de context valse zekerheid kan geven. Merk op dat ik je ASM helemaal niet ken, dus ik zou het moeilijk vinden om je meer te vertellen.

Het ga je goed ;-)
Vriendelijke groeten