Ik ben net gemigreerd van Solidworks 2016 naar Solidworks 2019 en ik heb een klein probleem. Wanneer ik een assembly open (met behulp van open read-only) in de "recente" tool, wordt de assembly geopend als alleen-lezen, maar ik heb schrijftoegang tot alle onderdelen die de assembly bevat. Of kan ik de functie vinden waarmee ik, als ik in alleen-lezen open, de hele assemblage in alleen-lezen modus (assemblage + onderdeel) opent.
Om in alleen-lezen modus te openen na het openen van het merk of onderdeel, gaat u naar het bestand en laadt u opnieuw, vervolgens selecteert u alleen-lezen of deselecteert u voor het omgekeerde in schrijven.
En ook bij het openen check je read-only in.
Sorry dat ik geen screenshot voor je kan maken, mijn pc wordt verwerkt.
Dank u voor uw antwoord. Ik weet dat ik het zo kan, maar op Solidworks 2016 hoefde ik me daar geen zorgen over te maken. Toen we een read-only assemblage openden, waren alle onderdelen automatisch read-only en op de 2019 is dit niet het geval. Veel mensen openen onze assemblages in de alleen-lezen modus in ons bedrijf, maar weten niet hoe ze solidworks moeten gebruiken. Dus nemen ze de controle over de onderdelen over en wordt het erg gevaarlijk.
Dus er is geen optie om ergens te controleren zodat alle kinderen in de assemblage direct in read-only openen?
Hallo Ik heb nu hetzelfde probleem. Heb je een oplossing gevonden? Anders moet je elk stuk één voor één onder controle krijgen, wat een groot gedoe is. Misschien is er een macro om het te doen met een simpele toets van het toetsenbord...
Bedankt voor je feedback als je een oplossing hebt.
Als ik me niet vergis, selecteer ik in de systeemopties de instelling "Externe verwijzingen" de optie "Open documenten waarnaar wordt verwezen in alleen-lezen".
Edit: Oeps, niet aangezien dit antwoord al was gegeven. Anders is er nog steeds een beschadigd register dat ervoor zorgt dat de instellingen niet correct worden toegepast, als je weet wat je moet doen, vernietig dan gewoon de Solidworks-sleutel in het gebruikersprofiel en het begint opnieuw op een lege basis. Een andere oplossing die sinds 2019 niet al te slecht voor ons lijkt te werken, is het configuratiebestand dat elke keer dat SW wordt geopend opnieuw wordt toegepast (geconfigureerd bij de installatie via de administratieve image)
Wat was uiteindelijk het probleem, want we hebben hetzelfde probleem en het is inderdaad erg pijnlijk, het komt qua tijd overeen met 2 keer de montage openen.