Hallo, zijn er gedetailleerde tutorials die laten zien hoe je een LAY-OUT (progressieve dobbelsteen) ontwerpt?
Bij voorbaat dank
Hallo, zijn er gedetailleerde tutorials die laten zien hoe je een LAY-OUT (progressieve dobbelsteen) ontwerpt?
Bij voorbaat dank
Zie deze pagina Un max de tuto catia progressive die you tube
https://www.youtube.com/results?search_query=catia+progressive+die
goed lezen
@+
er is niets speciaals dat me zou kunnen helpen in deze link, in feite wil ik de tape ontwerpen (tool om te volgen) en dit wordt gedaan in de generieke workshop plaatwerk ontwerpen en ik heb geen idee van deze workshop
Als u antwoorden op uw vragen wilt, probeer dan uw verzoek te definiëren
anders heb je altijd antwoorden over of voor
Leg dus uit wat je wilt doen
Dus voor generatief plaatwerk
https://www.youtube.com/results?search_query=catia+v5+generative+sheet+metal+design+
Laat ons een foto zien van wat je wilt, niet te vergeten, een foto die meer zegt dan duizend woorden
U kunt afbeeldingen invoegen via de ansichtkaart in de antwoordbalk
@+
BAh Ik wil onderdelen ontwerpen zoals in foto's en ik ben op zoek naar een gedetailleerde tutorial
Dat is precies wat je in de tutorials te zien kreeg
Je hebt een plaat van plaatstaal
Het moet zijn
Snijden, boren en buigen en herontdekt
We moeten proberen de stap en de stadia van transformatie van dit genoemde plaatwerk te zien
Je zult geen kant-en-klare tutorial vinden
De eerste tutorial laat je een gereedschap zien met 2 ponsen en je stuk gaat stap voor stap vooruit
Het is dus aan jou om de stappen en de tools te definiëren die je nodig hebt om je genoemde onderdeel te maken
@+
Hallo
Ik sluit me aan bij Gt22
De SDM (generative sheet metal design) werkplaats is een plaatwerkwerkplaats (gebogen delen).
Het kan worden gebruikt om het laatste (gevouwen) en (uitgevouwen) deel te maken.
Maar voor het strippen en de te volgen tools heeft Dassault Systèmes een zakelijk aanbod (methodologieën, workshop, bibliotheken, ontwikkelingen, training).
Het is onwaarschijnlijk dat deze elementen vrij op internet te vinden zullen zijn.
Er zijn speciale bedrijfssoftware (bijvoorbeeld Logopress )
Natuurlijk kunt u de striping onder SMD ontwerpen, maar zonder dit aanbod of deze methodologie kan de kleinste wijziging aan het laatste onderdeel (door het ontwerpbureau geproduceerd) een grote impact hebben op de updatebelasting van het strippen.
Alleen met SMD
Ik zou zeggen dat ik eerst het laatste stuk zou tekenen.
Houd rekening met de volgorde van de bewerkingen die door het te volgen gereedschap worden uitgevoerd.
Daarna zou ik proberen om de associativiteit met het uiteindelijke stuk zoveel mogelijk te behouden.
Ik zou de speciale lijmfunctie gebruiken, dan de vertaling (niet van het gereedschap) - uitvouwen, enzovoort, als laatste verwijder ik de sneden en stempels (onderdeelontwerpfunctie, gezichtsverwijdering of andere).
Men moet de onderdelen bij elke stap krijgen voordat de tool moet worden gevolgd.
In het voorbeeld volgde de wijziging van de rechthoekige snede
Het enige dat overblijft is om dit resultaat met een link te kopiëren in een andere CATPart waar we de zijkant van de tape gaan bouwen.
Zo kan het er in uw voorbeeld uitzien:
Ik zeg niet dat het de "METHODE" is (het is niet mijn werk)
Maar op dit soort stukken
Dit moet robuust genoeg zijn om kleine BE-tune-ups op het laatste deel bij te houden
Dank u beiden; Je suggesties hebben me veel geholpen
En hoe is het je gelukt om de stukken met de zijkant te bedekken?
Hallo.
het zijn geen onderdelen, ze zijn geen assemblage (CATProduct).
Alleen de schermafbeelding aan de linkerkant is het plaatwerkgedeelte.
De middelste opname is een assemblage van onderdelen in een ruimte (CATPart).
De onderste 5 body's zijn een speciale copy/paste, (met link en views).
Dan doe ik een vertaling van de toonhoogte van de tweede gekopieerde body.
Dan een vertaling van 2 x de toonhoogte van de derde body copy.
En zo verder tot de vijfde.
Op de vijfde doe ik het uitvouwen.
Dan kopieer / plak ik special, (met link en weergaven) dit vijfde lichaam (5x).
Ik kopieer/plak elke volgende vertaling van het vorige korps (delen nog gevouwen).
Dan verwijder ik op het laatste lichaam (de bovenste +) de uitsparingen.
Ik monteer al deze lichamen tot het hoofdlichaam.
Ik kopieer/plak deze hoofdtekst (als resultaat met link) in een nieuw CATpart.
In een schets (getekend in wit) vul ik in de derde screenshot de gaten in (uitsparingen van de flank) en vervolgens extrudeer ik deze schets tot op het vlak (materiaaldikte)
Ik ga dan over de stralen en de symmetrie.
Merk op dat de stappen van kopiëren en plakken met koppelingen tussen twee bewerkingen kunnen worden geautomatiseerd door Macro.
Zoals ik al zei, ik heb niet de wijsheid om achteraf te zeggen dat dit DE METHODE is!!
Maar het lijkt me flexibel en robuust genoeg om de modificaties, finetuning van de onderdelen en de tooling te weerstaan.
Hieronder is een wijziging van de langwerpige en de toevoeging van twee gaten in minder dan drie minuten.
C nou ik heb het probleem opgelost .. Dank je wel Bcp