Trage lancering van Solidworks

Hallo

De lancering van  de Solidworks 2018-applicatie duurt een paar zeer lange minuten, zonder bestanden te openen, terwijl dit voorheen niet het geval was.

Is iemand het probleem ooit tegengekomen en opgelost?

Daniël.

Hallo @Daniel

Ik heb dit probleem nog nooit gehad, maar wat ons vooral moet worden verteld, is wat er is veranderd sinds de tijd dat het op nominaal niveau werkte, op uw machine of uw configuratie.

Telewerkt u met toegang op afstand tot bestanden, enz.?

Anders is het moeilijk om je meer te helpen.

Vriendelijke groeten

Hallo

Dank je wel zozo_mp

Ik werk vanuit huis met een geleende licentie op mijn EliteBook mobiele werkplek.

Ik heb de indruk dat het de laadtijd van de verschillende componenten is .

Vriendelijke groeten;

Hallo

Is de applicatie traag (start hem zonder een bestand te openen) of opent hij bestanden?

Cdlt Yannick

Als het de applicatie is die lang is, laad ik de invoegtoepassingen meestal niet bij het opstarten (simulatie, analyse......)

Hallo

Kunt u ons vertellen of u, eenmaal geladen, normaal aan uw onderdelen kunt werken?

Maak je gebruik van PDM of werk je ook zelfstandig op kantoor?

Server niet server, enz....

Misschien moet je eens kijken naar de verschillende aanbevelingen die we @clémentine plaatsen over telewerken.

In ieder geval is het waarschijnlijk in uw belang om thuis een back-up te maken van de onderdelen op uw laptop.

U moet ons alle gebruiksvoorwaarden meedelen , zodat u een vollediger advies kunt geven.

Vriendelijke groeten

Wat heb je als databasebeheerder?

Heeft u EPDM?

Of een beheer op Windows?

Dank u allen,

Het is de lancering van de applicatie die traag is nadat deze goed werkt, het blijft op het openingsvenster staan voor de tijd dat het wordt geladen.  Ik raadpleeg de PDM-database in offline modus die ik bij me heb (geen toegang tot de server). Ik pas de bestanden niet aan en doe alleen overleg, soms grote assemblages.

Het kan inderdaad een probleem van supplementen zijn. hoe ze niet te laden bij het opstarten. Er zijn ook MycadTools tools die laden . Misschien ook problemen met links die verwijzen naar bestanden op de server die ontbreken. Modellen van plannen, materiaaldatabase, enz.

Hallo

In het menu Extra > Invoegtoepassingen. In de lijst met invoegtoepassingen heeft elk een selectievakje voor het laden in de huidige sessie en een voor het laden bij het opstarten. Schakel dit laatste uit voor invoegtoepassingen die u niet consequent gebruikt.

Vriendelijke groeten.

PS: als dit uw probleem oplost, valideer dan voor het "beste antwoord" het bericht van yannick.petit, niet het mijne; Ik maak zijn antwoord alleen maar af.

1 like

Hallo 

We hadden hetzelfde probleem met een solidworks in netwerklicentie die op een werkstation erg traag opstartte

Door de licentie te lenen, was de start sneller (laten we zeggen normaal). aan de andere kant onmogelijk om te zeggen waarom dit bericht langzamer is dan de anderen als de configuraties identiek zijn....

Hallo

Ik neig inderdaad naar linkproblemen die verwijzen naar bestanden op de afwezige server en naar het laden van de Epdm-invoegtoepassing. Ik heb ook een vertraging bij het starten van SW met een geleende licentie (vooral voor het laden van de Epdm-add-on), een vertraging die verdwijnt in de verbonden modus via de vpn.

[BEWERKEN]U moet ook controleren of er al meerdere SW-processen worden uitgevoerd. [EINDE BEWERKEN]

Voor de bestandslinks heb ik lokale kopieën gemaakt en een sldreg-bestandsversie voor als ik in deze lokale modus ben.

Vriendelijke groeten

Hallo
Voor een zeer traag probleem met de opening van SolidWorks, sinds versie 2018 met licentieserver (zwevende licentie) is de oplossing als volgt:
1*Geen licentie hebben geleend
2*SolidWorks uitgeschakeld

3*Ga naar de map en verwijder alle inhoud
c:\ProgramData\Flexnet

Normaal geen problemen meer