Extreme Slowness SW 2014 Mega Assemblage (+20.000 stuks)

We hebben SW 2014 en we hebben nog nooit zoveel problemen gehad met deze versie in mega assemblies (+20.000 onderdelen)

Probleem: - Extreme traagheid (vertraagde zoom, vertraagde functie, bijna onmogelijke meting)

- Grafische bug

-Crash

Ik heb alle mogelijke modi en combinaties geprobeerd: opgelost, verlicht, speedpack, geweldig ontwerpbeheer.... niets helpt!

Mijn vraag: Welke combinatie moet je gebruiken (processor, ram, grafische kaart) om een krachtig systeem te hebben met een mega-assemblage in opgeloste modus? 

Ik wil het antwoord van iemand die werkt met enorme assemblages met SW2014 indien mogelijk, bedankt.

Solidworks: 2014:2.0: x64 besturingssysteem

Microsoft Windows 7 Professional: Service Pack 1:x64

Computer: Dell Inc.:P opname WorkStation T3500

CPU: Intel(R) Xeon(R) CPU W3565 @ 3,20 GHz [Intel64 Familie 6 Model 26 Stepping 5] (4 processors)

Grafische kaart: NVIDIA Quadro 4000

Ram:12285

Harde schijf: 500:SCSI

SolidWorks Preformance Test (sec) (algemeen = cpu + graphics + I/O)

Algemeen=84.2    CPU= 44.5   Graphics=12.2    I/O=27.5  Render=34.6 

1 like

Alle stukken zijn geregistreerd in 2014

Hallo

jouw positie lijkt aan te sluiten bij de behoefte aan Solidworks.

Zou het niet toeval zijn, de weergave-instellingen, die zouden worden ingesteld op "realview graphics"? Zo ja, schakel deze optie uit.

Zie foto voor + details.

mode.png
1 like

Maar een assemblage van + 100.000 onderdelen lijkt me wat groot, nietwaar???

Is het niet mogelijk om deze assemblage op te splitsen in verschillende subassemblages?

2 likes

Hallo

De configuratie is nogal gespierd.

Op https://www.solidworks.com/sw/support/shareyourscore.htm zijn de beste T3500's langzamer (zie bijgevoegde afbeelding)!

Maar ik weet niet of alle tests betrouwbaar zijn, want er staan zeer lage waarden in deze tabel en de configuraties van deze lijken niet zo ver van de jouwe!

Daarna is het misschien gewoon niet mogelijk om een assemblage van 100.000 onderdelen in opgelost te openen!

performance_test_meilleur_t3500.jpg

Testen met de vergrendelingsstang

op de onderdelen

Bekijk deze tutorials

http://www.lynkoa.com/tutos/3d/gestion-des-gros-assemblages-solidworks

http://www.lynkoa.com/tutos/barre-de-blocage-sous-solidworks

@+ ;-)

Ik ben ook sceptisch over het openen van een assemblage van 100.000 onderdelen in Resolved.

Was het in eerdere versies?

Waar bevinden de onderdelen zich (lokaal of op een server)?

1 like

Hallo

Als ik het goed begrijp, lijk je te zeggen dat je het probleem niet had vóór SW 2014.

Op welke versie zat je?

Op dezelfde baan?

Heeft u uw bestanden verplaatst?

@+

1 like

Heeft u een flashtip die in uw taakbalk verschijnt, wat wijst op een gebrek aan bronnen?

Als dat het is, is er een spr-ticket geopend over dit onderwerp.

Sinds 2014 moeten ze iets hebben verprutst op het gebied van geheugenbeheer, want je bent niet de enige die erover klaagt.

Maar toch, is 100.000 stukjes niet een beetje veel?! ^^

Of verander je netwerkkabel lol

Slijpen: Het geheel heeft +20.000 onderdelen

De fout komt voort uit het feit dat Assembly Xpert mijn SW elke keer laat crashen. Dus ik heb een stuklijst gemaakt en alles vervolgens in Excel opgeteld om mijn totale aantal te kennen.

1- Geen Realview ingeschakeld

2- De assemblage is verdeeld in vijftien subassemblages, sommige van 6000 stuks.

3- De versie van 2013 was stabieler, maar niet beter in de context van mega-assemblage.

4- De munten staan op een server

5- Er verschijnt geen tooltip bij het openen of wanneer ik de machine helemaal omhoog duw.

1 like

Hallo

Ik heb moeite om het te begrijpen.

U zegt dat u al problemen had met het openen van dit soort zeer zware assemblage onder SW 2013. Waarom denk je dat dit zou veranderen met SW 2014?

De 2 versies zijn, ondanks enkele verbeteringen, vrij gelijkaardig.

Ik denk eerder dat SW helaas niet comfortabel is met hele grote assemblages en dat het daar niet voor ontworpen is.

Het lijkt mij dat dit de reden is waarom sommige bedrijven overstapten op Catia, dat deze complexe assemblages uiteraard veel beter beheert...

2 likes

Hallo

Dus je hebt het geprobeerd met de SpeedPak? Voor de assemblage van 6000 onderdelen zou het bijvoorbeeld een goed begin zijn, ook met behulp van de grote ontwerpmodus.

Maar de SpeedPak is natuurlijk verre van de opgeloste modus!

20000 stukjes, dat stelt me gerust.

Ik ben in 2013 gebleven, maar ik denk niet dat er een revolutie was in het beheer van grote vergaderingen op de 2014-versie van SW.

Misschien moet je naar de netwerklink kijken om te hopen een beetje te verbeteren.

Als u alleen aan dit project werkt, kunt u mogelijk een kopie maken naar uw lokale schijf, die altijd sneller is dan het netwerk.

Persoonlijk zag ik met een netwerk van 1 GB een duidelijk verschil tussen een bestand op een netwerk en een lokaal netwerk.

Als we het hebben over crashes, grafische bugs, vertragingen bij het zoomen en andere manipulaties, slechts een kleine rechthoek die wordt weergegeven bij het draaien en vervolgens terugkeert naar normaal wanneer je de middelste knop loslaat... of gewoon niet terugkomen.... een van de eerste tests die moet worden uitgevoerd, is het activeren van de optie "OpenGl-functies emuleren" (deze is te vinden in de prestatie-opties en kan alleen worden geactiveerd als er geen bestand wordt geopend...

Hallo

Dus voor een bijna identieke configuratie geen zorgen in sw2014 SP1 op een Dell Precision T3500

De kleine verschillen die ik heb:

2 schijven van 300 GB in raid 15000-torens voor het besturings- en softwaregedeelte (originele schijf)

1 SSD-schijf van 256 GB voor de projectmap en gesplitst om de bibliotheek te hebben.

Grafische kaart nvidia quadro 3800

Het grote probleem op deze machine is de locatie van de ECC-geheugensticks. Afhankelijk van de locatie vertraagt dit het systeem en veroorzaakt het crashes (vooral in het geval van een dubbele processor).

De oplossing is om de stroken zo te mengen dat er een evenwicht is in de sleuven en indien mogelijk sleuf 3 te vermijden als het aantal stroken minder is dan het aantal sleuven.

De opening van de 5000 onderdelen assemblage is geen probleem als je het licht instelt.

Hallo

Ik heb ook een T3500 en we werken ook aan het netwerk van ons bedrijf.

Als je bij grote vergaderingen komt, moet er veel achtergrondwerk worden gedaan.

Hier zijn enkele manieren om de vloeibaarheid van grote assemblages te verbeteren:

- controleer of sommige componenten hun pad niet zijn kwijtgeraakt (dit genereert hoge latenties omdat SW ze probeert te vinden);

- Kijk naar de berekeningstijd van de onderdelen (u kunt veel besparen door alle functies te verwijderen met eindconditie tot het volgende oppervlak, herhalingsfunctie, enz...)

- Complexe montage kan helpen, maar met enkele beperkingen;

- Momenteel ben ik de blokbalk aan het testen, maar het is nog te vroeg om een mening te geven.

Succes

1 like

Ik zou het systeem en de logs op een primaire SSD hebben gezet

We besparen veel tijd

http://www.axemble.com/sites/default/files/ftp//mycadstore/guide-des-composants-hp.pdf

op mijn station heb ik het systeem en log ik in op een 250 GIGA SSD en opslag op x 500giga 15000 rpm schijven

De blokkeerbalk is geweldig (totaal afwezige reconstructietijd)

Zoals eerder gezegd, vermijd herhalingen en objecten linken naar bibliotheken, verwijder alle links

Als alle

1. Shares worden opgeslagen met een vergrendelingsbalk
  2. De subassemblages itou
  3. De vergadering heeft ook

De reconstructietijd moet zeer kort zijn

Niets belet je om daarna te openen

de betrokken partijen voor wijziging

na (deblokkering van de staaf rechts van de genoemde assemblages of onderdelen)

Ik heb een tutorial gepost voor de blokkeerbalk

@+ ;-)

@gt22 de 15000 met twee schijven werd oorspronkelijk bij de machine geleverd, tweedehands gekocht en aangepast voor een van mijn klanten. Dus weinig investering in de machine, afgezien van het RAM-geheugen en de SSD.

Het blijft een respectabele en stabiele machine voor een kleine prijs

In mijn persoonlijke configuratie draai ik met 2 SSD's, 500 GB voor het systeem en 250 GB voor de korte projecten, en 2 goede oude WD groene en blauwe schijven voor archivering

Zie deze link Benchmarck

http://www.harddrivebenchmark.net/

Een eenvoudige lezing van de vergelijking

stelt u in staat om het belang van het plaatsen van het systeem en de logboeken op een SSD beter te begrijpen

niets weerhoudt u ervan om de systemen en logs die op de normale schijf staan te kopiëren en over te zetten naar de SSD

en zet de SSD in de primaire

Een monsterlijke tijdsbesparing

heel mooi uw configue @ SEPM

maar waarom 2 SSD's voor het systeem, je hebt meerdere besturingssystemen op dezelfde pc

@+ ;-)

We zijn met een aantal van ons die in een netwerk aan verschillende subassemblages van de hoofdassemblage werken, dus een kopie naar de harde schijf is onmogelijk.

Ik heb een voorbeeld bijgevoegd van de terugkerende grafische bug die we niet hadden met de 2013-versie, dus dit is eigenlijk de reden waarom ik SW 2014 ontoereikend vind en me meer problemen dan oplossingen biedt voor een vrij hoge prijs.

probleme_graphique.jpg