Ik heb alle mogelijke modi en combinaties geprobeerd: opgelost, verlicht, speedpack, geweldig ontwerpbeheer.... niets helpt!
Mijn vraag: Welke combinatie moet je gebruiken (processor, ram, grafische kaart) om een krachtig systeem te hebben met een mega-assemblage in opgeloste modus?
Ik wil het antwoord van iemand die werkt met enorme assemblages met SW2014 indien mogelijk, bedankt.
Solidworks: 2014:2.0: x64 besturingssysteem
Microsoft Windows 7 Professional: Service Pack 1:x64
Computer: Dell Inc.:P opname WorkStation T3500
CPU: Intel(R) Xeon(R) CPU W3565 @ 3,20 GHz [Intel64 Familie 6 Model 26 Stepping 5] (4 processors)
Grafische kaart: NVIDIA Quadro 4000
Ram:12285
Harde schijf: 500:SCSI
SolidWorks Preformance Test (sec) (algemeen = cpu + graphics + I/O)
Op https://www.solidworks.com/sw/support/shareyourscore.htm zijn de beste T3500's langzamer (zie bijgevoegde afbeelding)!
Maar ik weet niet of alle tests betrouwbaar zijn, want er staan zeer lage waarden in deze tabel en de configuraties van deze lijken niet zo ver van de jouwe!
Daarna is het misschien gewoon niet mogelijk om een assemblage van 100.000 onderdelen in opgelost te openen!
De fout komt voort uit het feit dat Assembly Xpert mijn SW elke keer laat crashen. Dus ik heb een stuklijst gemaakt en alles vervolgens in Excel opgeteld om mijn totale aantal te kennen.
1- Geen Realview ingeschakeld
2- De assemblage is verdeeld in vijftien subassemblages, sommige van 6000 stuks.
3- De versie van 2013 was stabieler, maar niet beter in de context van mega-assemblage.
4- De munten staan op een server
5- Er verschijnt geen tooltip bij het openen of wanneer ik de machine helemaal omhoog duw.
Dus je hebt het geprobeerd met de SpeedPak? Voor de assemblage van 6000 onderdelen zou het bijvoorbeeld een goed begin zijn, ook met behulp van de grote ontwerpmodus.
Maar de SpeedPak is natuurlijk verre van de opgeloste modus!
Als we het hebben over crashes, grafische bugs, vertragingen bij het zoomen en andere manipulaties, slechts een kleine rechthoek die wordt weergegeven bij het draaien en vervolgens terugkeert naar normaal wanneer je de middelste knop loslaat... of gewoon niet terugkomen.... een van de eerste tests die moet worden uitgevoerd, is het activeren van de optie "OpenGl-functies emuleren" (deze is te vinden in de prestatie-opties en kan alleen worden geactiveerd als er geen bestand wordt geopend...
Dus voor een bijna identieke configuratie geen zorgen in sw2014 SP1 op een Dell Precision T3500
De kleine verschillen die ik heb:
2 schijven van 300 GB in raid 15000-torens voor het besturings- en softwaregedeelte (originele schijf)
1 SSD-schijf van 256 GB voor de projectmap en gesplitst om de bibliotheek te hebben.
Grafische kaart nvidia quadro 3800
Het grote probleem op deze machine is de locatie van de ECC-geheugensticks. Afhankelijk van de locatie vertraagt dit het systeem en veroorzaakt het crashes (vooral in het geval van een dubbele processor).
De oplossing is om de stroken zo te mengen dat er een evenwicht is in de sleuven en indien mogelijk sleuf 3 te vermijden als het aantal stroken minder is dan het aantal sleuven.
De opening van de 5000 onderdelen assemblage is geen probleem als je het licht instelt.
Ik heb ook een T3500 en we werken ook aan het netwerk van ons bedrijf.
Als je bij grote vergaderingen komt, moet er veel achtergrondwerk worden gedaan.
Hier zijn enkele manieren om de vloeibaarheid van grote assemblages te verbeteren:
- controleer of sommige componenten hun pad niet zijn kwijtgeraakt (dit genereert hoge latenties omdat SW ze probeert te vinden);
- Kijk naar de berekeningstijd van de onderdelen (u kunt veel besparen door alle functies te verwijderen met eindconditie tot het volgende oppervlak, herhalingsfunctie, enz...)
- Complexe montage kan helpen, maar met enkele beperkingen;
- Momenteel ben ik de blokbalk aan het testen, maar het is nog te vroeg om een mening te geven.
@gt22 de 15000 met twee schijven werd oorspronkelijk bij de machine geleverd, tweedehands gekocht en aangepast voor een van mijn klanten. Dus weinig investering in de machine, afgezien van het RAM-geheugen en de SSD.
Het blijft een respectabele en stabiele machine voor een kleine prijs
In mijn persoonlijke configuratie draai ik met 2 SSD's, 500 GB voor het systeem en 250 GB voor de korte projecten, en 2 goede oude WD groene en blauwe schijven voor archivering
We zijn met een aantal van ons die in een netwerk aan verschillende subassemblages van de hoofdassemblage werken, dus een kopie naar de harde schijf is onmogelijk.
Ik heb een voorbeeld bijgevoegd van de terugkerende grafische bug die we niet hadden met de 2013-versie, dus dit is eigenlijk de reden waarom ik SW 2014 ontoereikend vind en me meer problemen dan oplossingen biedt voor een vrij hoge prijs.