Formules in een stuklijsttabel

Hoi allemaal

In een assemblagetekening zou ik een kolom willen toevoegen aan de nomenclatuurtabel.

voorbeeld:

een kolom "totaal gewicht" = Aantal x Gewicht van het onderdeel

Een "kostenkolom" = Aantal x Eenheidskosten

...

Het lukt me om mijn formules in één cel in te voegen.

Maar hoe propageer je de formule naar een hele kolom? (zoals een Excel-spreadsheet!)

Want op een stuklijst van meer dan 100 stuks zie ik mezelf mijn formules niet op elk van de lijnen invullen!

Bedankt

Hallo

Laat de cellen leeg en voer de formule in de kolomkop in (de kop gekleurd met de letter).

Bijvoorbeeld, 'QTE'*'COUT' geeft in elke cel van de kolom het resultaat weer, voor elke rij, van de QTE-kolom vermenigvuldigd met de COST-kolom.

formuledentete.png
2 likes

Hallo

Dit stelt u inderdaad in staat om de formule aan de hele kolom toe te wijzen.

Maar ik zou graag in staat zijn om te "stretchen" (zoals Excel) op een paar cellen. Of kopieer/plak op zijn minst "Formula Format".  

Ik denk niet dat je een formule kunt uitbreiden naar de Excel.

Het is echter mogelijk om een voorwaarde toe te voegen, zodat de formule u alleen in bepaalde gevallen het resultaat toont met een ALS of meerdere als, afhankelijk van een andere kolom.

Ik heb de aandoening als afbeelding gepubliceerd omdat Lynkoa anders een viruspoging zou detecteren...

Wilt u bepaalde cellen uitsluiten van de kolom? Verbazingwekkend, maar laten we het toegeven.

Ofwel onderwerpt u de formule aan voorwaarden, zoals vermeld @sbadenis , maar moet er een gemeenschappelijk punt zijn tussen de cellen,

Ukunt de formule in de kolom invoeren (de formule die de meeste voorkomens zou moeten hebben) en vervolgens de cellen selecteren (klikken en slepen, of met ctrl, shift-toetsen) om uit te sluiten, en vervolgens invoeren wat u daar wilt weergeven, bijvoorbeeld "-" of een andere formule.

formuledenteteetcellules.png
1 like