Ik heb een schets die meer dan één open schets zou "hebben", maar ik kan het niet vinden. Ik heb het geprobeerd met de controleschetstool voor het gebruik van de functie, maar het kan het ook niet vinden... Is er nog een truc? (Solidworks 2012)
Ik gebruik de "selectie van een kanaal" om te vinden...
Klik met de rechtermuisknop op een segment en vervolgens op "kanaal selecteren". Waar de automatische selectie wordt onderbroken, is een slecht toeval.
Herhaal dit vervolgens totdat de selectie volledig is voltooid.
Ik had mijn schets nagekeken, het vormt een complete ketting. In feite is het een bug in SolidWorks...
Het is een vrij complexe schets (aluminium profiel), waarbij ik gebruik maak van verschillend georiënteerde blokken. Als ik de blokken laat barsten, wil hij de extrusie doen. Wat jammer is, is dat het de schets nog meer overbelast en compliceert.
Ik had mijn schets nagekeken, het vormt een complete ketting. In feite is het een bug in SolidWorks...
Het is een vrij complexe schets (aluminium profiel), waarbij ik gebruik maak van verschillend georiënteerde blokken. Als ik de blokken laat barsten, wil hij de extrusie doen. Wat jammer is, is dat het de schets nog meer overbelast en compliceert.
Ik begrijp niet echt dat je schets is gemaakt met verschillende schetsblokken
Als uw blokken volledig beperkt en gesloten zijn, schetsen
door ze op verschillende vlakken te plaatsen maak je een 3D schets
als deze 3D-schets elkaar kruist door het invoegen van meerdere blokken op offsetvlakken
Je krijgt dan meerdere gesloten contouren
dus SW zal geen enkele omtrek vinden maar meerdere contouren en SW vindt het helemaal niet leuk
dus geen extrusie
Wie is bovendien dat je je blokken kunt laten barsten en dan stemt hij ermee in om je assemblage te extruderen ?
Heeft u gecontroleerd op overlappende segmenten? Het komt voor dat een segment zich verschuilt achter een ander identiek segment, in dit geval moet je om dit te controleren 1 segment verwijderen, als het niet verdwijnt is het omdat er een ander segment bovenop stond, doe dat voor elk segment.
Ik weet dat het moeizaam is, maar ik heb geen andere oplossingen.
Ik kan je mijn originele bestand niet geven, ik heb een "boot" -model opnieuw gemaakt. Maar nogmaals, SolidWorks wil geen extrusie doen met gecombineerde blokken en schetsen. Ze moeten worden verpletterd. Tenzij er een truc is, ik weet het niet.