De schets heeft meer dan één open omtrek

Ik heb een schets die meer dan één open schets zou "hebben", maar ik kan het niet vinden. Ik heb het geprobeerd met de controleschetstool voor het gebruik van de functie, maar het kan het ook niet vinden... Is er nog een truc? (Solidworks 2012)

Dank je wel ;-)

Hoi @ Sunn

Open je schets en zoom in om te zien of alle punten samenvallen

U moet op de een of andere plaats een (of meer) ontbrekend segment hebben

Plaats uw bestand waar we naar kijken

Je volledig beperkte schets moet zwart zijn als je al je zijden hebt gelegd

@+

Oké met gt22, je moet twee rechteruiteinden hebben of een andere niet aangesloten.

Hallo

Ik gebruik de "selectie van een kanaal" om te vinden...

Klik met de rechtermuisknop op een segment en vervolgens op "kanaal selecteren". Waar de automatische selectie wordt onderbroken, is een slecht toeval.

Herhaal dit vervolgens totdat de selectie volledig is voltooid.

Goedenacht...

3 likes

Hallo

Het kan komen door een extra segment in je schets, een snelle klik kan een klein segment maken dat dit bericht zal genereren (zie afbeelding)!

Je moet dus dit uiteinde van het segment vinden of de overzichtsselectie gebruiken om in het interessante gebied te werken

@+

esquisse.png

Hallo

U kunt de tool  gebruiken die te vinden is in:

Gereedschappen --> schetsgereedschappen --> de schets repareren.

Deze tool geeft aan waar er problemen zijn.

Vriendelijke groeten.

Ik had mijn schets nagekeken, het vormt een complete ketting. In feite is het een bug in SolidWorks...

Het is een vrij complexe schets (aluminium profiel), waarbij ik gebruik maak van verschillend georiënteerde blokken. Als ik de blokken laat barsten, wil hij de extrusie doen. Wat jammer is, is dat het de schets nog meer overbelast en compliceert.

Hallo

Het komt ook voor dat we door de "intervallen kleiner dan" te wijzigen met behulp van de 2 pijlen, een fout vinden die ons was ontgaan.

In ieder geval veel succes, want soms is het een beetje ingewikkeld voor niet veel!

++

Ik had mijn schets nagekeken, het vormt een complete ketting. In feite is het een bug in SolidWorks...

Het is een vrij complexe schets (aluminium profiel), waarbij ik gebruik maak van verschillend georiënteerde blokken. Als ik de blokken laat barsten, wil hij de extrusie doen. Wat jammer is, is dat het de schets nog meer overbelast en compliceert.

Ik begrijp niet echt dat je schets is gemaakt met verschillende schetsblokken

Als uw blokken volledig beperkt en gesloten zijn, schetsen

door ze op verschillende vlakken te plaatsen maak je een 3D schets

als deze 3D-schets elkaar kruist door het invoegen van meerdere blokken op offsetvlakken

Je krijgt dan meerdere gesloten contouren

dus SW zal geen enkele omtrek vinden maar meerdere contouren en SW vindt het helemaal niet leuk

dus geen extrusie

Wie is bovendien dat je je blokken kunt laten barsten en dan stemt hij ermee in om je assemblage te extruderen  ?

Een visu is welkom (screenshot)

@+

Nee, meerdere 2D schetsblokken in een 2D schets.

Hallo

Is het mogelijk om het onderdeelbestand bij je schets te hebben? Een tekening is soms beter dan een lange toespraak... :-)

Hallo

Heeft u gecontroleerd op overlappende segmenten? Het komt voor dat een segment zich verschuilt achter een ander identiek segment, in dit geval moet je om dit te controleren 1 segment verwijderen, als het niet verdwijnt is het omdat er een ander segment bovenop stond, doe dat voor elk segment.

Ik weet dat het moeizaam is, maar ik heb geen andere oplossingen.

Thomas

Ik kan je mijn originele bestand niet geven, ik heb een "boot" -model opnieuw gemaakt. Maar nogmaals, SolidWorks wil geen extrusie doen met gecombineerde blokken en schetsen. Ze moeten worden verpletterd. Tenzij er een truc is, ik weet het niet.

deel 2.sldprt

Het probleem komt inderdaad niet voort uit het feit dat de schets een open schets heeft. Als je de blokken breekt, werkt het zonder enig probleem.

Ik wist niet dat dit onmogelijk was.

Hallo

Met de optie COntour geselecteerd en het vinkje bij dunne extrusie uitgeschakeld, werkt dit normaal.

Zie bijgevoegd bestand

Fijne dag

deel 2.sldprt
3 likes

Groot! Heel erg bedankt ;-)

Ik heb een test gedaan via bijlagebestand

De enige manier die ik vond, was om een ongebruikelijke foto van je schets te maken

Neem het gereedschap Converteren op je nieuwe schets en neem alle segmenten op je basisschets

eenmaal geconverteerd naar deze nieuwe schets stemt SW ermee in om te etrude

http://img839.imageshack.us/img839/6600/478n.png

in de hoop u te hebben geantwoord als dat nodig is

@+

@ gt22, de oplossing van Mickael is geweldig.

1 like

Bedankt @ jmsavoyat

Het is waar dat de oplossing van Mickael geweldig is

Het werkte niet voor mij de eerste keer, waarom weet je het

dus ik koos voor een andere oplossing een beetje + compliceren

@+