Kinematische verbinding onder 3DVIAComposer

Hallo kinematische link onder 3DVIAComposer of SolidWorks Composer (=)
Ik loop vast op een filmpje, ik kan niet meer dan één link per kind definiëren?.
Misschien is het een beperking, misschien is er een truc om te omzeilen?
Ik sluit de smg aan, als je de animatie start, zie je wat ik wil in de filmmodus.
Als je overschakelt naar de kinematische modus, vergrendel ik om de veer en de draaihendel te koppelen.

i-blok.smg

Hallo

Het is normaal dat Composer alleen tussenfilmpjes kan maken met slechts één ouder kind, onmogelijk om tussenfilmpjes met lussen te maken.

Aan de andere kant begrijp ik niet wat je wilt doen?

@+

1 like

Dat is wat ik vermoedde.

Wat ik wil is dezelfde beweging als de annimatie in het smg-bestand (ben je ermee begonnen?)

Maar in de kinematische modus, met andere woorden, draai de hendel met de hand en laat de rest volgen.

Of om het mechanisme gewoon met de hand te bedienen.

Niet mogelijk, maar waarom wil je het met de hand doen als je met meerdere sleutels bent aangekomen?

@+

1 like

Helaas is Composer geen hulpmiddel voor het bestuderen van bewegingen. Het is op dit punt veel meer marketinggericht.

Maar zoals @Coyote al zegt, je animatie met toetsen ziet er al goed uit!

1 like

Ja, de animatie met de toetsen ziet er goed uit, maar het is omslachtig om te implementeren.

Het is als een geannimeerde gif, om zo te zeggen.

Degene die is opgenomen, heb ik 4 draaihoeken gemaakt met 4 toetsen, ik zal de posities moeten verdubbelen om een betere weergave te krijgen.

Terwijl het leggen van de parent/child links en links minder tijd kost.

Bedankt voor je antwoorden (geen keuze als dat niet het geval is!!)

Als ik een truc vind, zal ik hem posten.

1 like

En waarom doe je het niet direct in SolidWorks?

Hallo @ Benoit.LF

Het wordt gedaan onder CATIA,  maar de smg is voor collega's die geen CATIA hebben.
Ik zal tevreden moeten zijn met de animatie en de vooruit-achteruitlezing.
Geen keus.

Nogmaals bedankt voor de tijd die ik aan mijn PB heb gegeven.