3D koppelen aan 2D

Hallo

Ik zou graag training of informatie willen hebben over het volgende punt:

We willen onze cartridge vervangen op onze verschillende tekeningen. Ik weet niet hoe ik het verband moet leggen tussen 3D en 2D.

Hoe kan ik een venster in het 3D-bestand krijgen zodat de 2D-cartridge zichzelf vult.

Bijgevoegd vindt u een voorbeeld van een tekening met de informatie die u zoekt. (PDF-formaat)

Op het niveau van de cartridge:

De informatie, op de lijnen in het rood, is de eerste informatie die wordt aangegeven.

De informatie, op de lijnen in het groen, maakt deel uit van de revisietabel. We zouden hoogstens de laatste 6 revisies willen zien.

Rechtsboven op de pagina willen we dat er een tabel wordt gemaakt met de verschillende aanvullende informatie die we willen weergeven.

Maximaal 5 regels in totaal, maar deze tabel zal moeten oplopen in verhouding tot de informatie die we willen zien.

Als we maar 3 stukjes informatie hebben, zal de tabel slechts 3 regels zijn.

Als we 5 informatie hebben, bestaat de tabel uit 5 regels.

Kunt u mij helpen met dit onderwerp?

Vriendelijke groeten

proposition_cartouche_a4.pdf

Allereerst moeten we de informatie identificeren die uit de tekening zal komen en de informatie die uit het 3D-model zal komen.

De informatie wordt opgeroepen door een notitie te maken met $PRP:"nom_de_la_propriété" (voor tekenen) en $PRPSHEET:"nom_de_la_propriété" (voor 3D).

Vervolgens moet u een tekeningmodel maken (eigenlijk één per formaat) (drwdot-bestand) en het bijbehorende basemap-bestand (slddrt-bestand), een onderdeelmodel (prtdot-bestand) en een assemblagemodel (asmdot-bestand) waarin de eigenschappen worden voorbereid.

Het grote probleem zal het beheer van de 6 lijnen van indices zijn. SW staat (voor zover ik weet en buiten EPDM) dit systeem van indexrollen niet toe. Daarom, wanneer u in het stadium van het maken van de 7e index komt, zult u de inhoud van de eigenschappen handmatig moeten verschuiven (d.w.z. de inhoud van index 2 in de vakken van index 1 plaatsen, enz.). U moet ook weten dat u 5 eigenschappen zult hebben voor een indexregel.

Kijk naar het eigenschappenformulier (zoek naar de Solidworks-tools in het startmenu van Windows). Het vergt een kleine investering om erin te komen, maar het zal nuttig voor u zijn.

Ten slotte raad ik u aan contact op te nemen met uw Solidworks-wederverkoper voor training in Solidworks-administratie. Dit soort vragen valt buiten het veld van traditionele training, we zitten meer in de informatica dan in tekenen.

7 likes