Een onderdeel koppelen aan een tekening

Hallo

Nieuwe gebruiker onlangs, ik ben bezig met het instellen van mijn onderdelen en tekenen.

Ik kan de informatie van mijn onderdeel (referentie, materiaal,...) niet koppelen aan de tekenlaag.

Kan iemand mij helpen.

Bedankt 

1 like

Hallo

In de annotaties moet u op het pictogram "link naar eigenschap" klikken en vervolgens aangepaste eigenschappen selecteren die eerder in het sjabloon van het documentonderdeel zijn geplaatst. 

1 like

"Zet het vooraf in het sjabloon van het documentgedeelte. "

sorry dat ik niet echt begrijp hoe ik dit kan instellen.

Als ik een kamer heb en ik maak een tekening van, gaat er op mijn tekening niets mis, ik moet de eigendomslinks één voor één plaatsen.

1 like

Hallo 

Bijgevoegd is een Word-document dat kan helpen

Vriendelijke groeten

proprietes_cartouche.docx
2 likes

U moet een sjabloon maken voor de tekening en een achtergrondplansjabloon met de vooraf ingestelde annotaties bij de onderdeelkoppelingen.

In principe moeten de annotaties een inhoud hebben die vergelijkbaar is met deze wanneer het uit 3D komt: $PRPSHEET:{nom_propriété}

Daarop als het van de tekening komt: $PRP:{nom_propriété}

De hulp is zeer goed gedaan bij het maken van sjablonen voor de achtergrondkaart en het maken van uw eigen titelblok.

2 likes

OK

Ik ga hier naar kijken en proberen alles in vorm te krijgen.

Ik hou jullie op de hoogte.

Nogmaals bedankt

1 like

Oh oké, in feite is het normaal, je zou een plansjabloon (.drwot) moeten registreren waarop je al links hebt gemaakt.

De editor voor aangepaste eigenschappen is erg handig, maar wees voorzichtig, dit zijn eigenschappen die specifiek zijn voor het bestandstype (MEP, part, ass...), als u niet wilt dat dezelfde eigenschappen op al uw tekenbladen worden weergegeven, moet u deze niet gebruiken. In dit geval is het beter om veel vooraf ingevulde planmodellen te gebruiken.

Kortom, er zijn verschillende zeer goed uitgelegde tutorials om indien nodig planmodellen te maken

PS: planmodel (.drwot) is basemap # (.slddrt)

1 like

Hier zijn mijn tutorials die de eigenschappen uitleggen

2 likes

Evenals fondsen voor associatieve plannen:

http://tutoriel.solidworks.free.fr/crbst_56.html

1 like

Het enige wat je hoeft te doen is direct een kamermodel te maken met de eigenschappen, en de MEp vult automatisch in

Herinnering

om uw onderdeelmodel te wijzigen, moet u op "Openen" drukken en de extensie op "PRTDOT" zetten.

Het modelbestand wordt geopend en u moet de gewenste eigenschappen instellen.

Opslaan en goed afsluiten.

De volgende kamer die je opent, heeft dan alle eigenschappen die je in de Kamersjabloon.

2 likes

Probleem opgelost

Uiteindelijk deed ik alles goed, behalve dat ik in de samenvatting van de informatietabel niet de bijbehorende waarden aan de eigenschapsnamen had toegevoegd.

Dank u allen

3 likes