Vrijgave van licentie 2017 en vervanging van licentienr.

Hallo allemaal.

We gaan verder met twee vaste licenties 2017 SP5 (n° 9000 ...).
De ene wordt uitsluitend gebruikt in sedentaire gebieden. De tweede (de mijne) wordt sinds 2017 ook gebruikt bij telewerken. Ik laat het los van mijn werkplek op kantoor en ik activeer het op mijn werkplek thuis en vice versa...
Tijdens de laatste release van de licentie kreeg ik te horen dat ik de maximaal toegestane overdracht had bereikt. Het lijkt alsof het 1000 releases/herstel zijn.
Ik heb mijn probleem gemeld en de release heeft sindsdien gewerkt.
Ik denk niet dat ik weer 1000 releases heb gekregen. Ik moet dus een oplossing vinden.

Dus ik wilde weten hoe ik onze twee bachelordiploma's zonder risico met mijn collega kon ruilen.
Door Windows/Edit-programma wordt het bewerkingsscherm geopend, maar leeg.
Voor het beheerdersportaal weet ik niet of het mogelijk is, of hoe ik het moet doen.
Er blijft de totale herinstallatie over, maar ik zou het indien mogelijk willen vermijden.
Bedankt voor je hulp
Daniël

Inderdaad, de methode door de installatie aan te passen lijkt mij het meest betrouwbaar, zorg ervoor dat je de installatiemedia(s) bij de hand hebt.
Welke versie van Windows op elke computer?
Op welke machine heb je het witte raam gekregen?
Vergeet niet om de licentie vrij te geven voordat u de manipulatie uitvoert.

Hallo

Thuis heeft de werkgever een VPN-link naar mijn werk-pc opgezet, dus als ik telewerk of onderweg ben, maak ik verbinding via mijn link en presto, ik heb toegang tot mijn desktop en zijn bronnen om te werken en ook tot de verschillende servers en andere software.

1 like

Hallo;
Dank u voor uw interesse in mijn probleem.
Op kantoor gebruik ik Windows 10 - Mijn laptop staat op Windows 7.
Op beide machines heb ik het raam dat wit is. Ik ben bang dat dit volgt op de update in SP5. Ik weet zeker dat ik vóór de update het venster had met de mogelijkheid om te wijzigen of te verwijderen... Dus ik ben op zoek naar een andere methode...

Hallo AC-Cobra.
We hebben erover nagedacht, maar de servers zijn na een bepaalde tijd niet meer toegankelijk, voor de veiligheid...

Mijn idee was om de twee licenties per e-mail vrij te geven en niet automatisch. En om de licentie van mijn collega opnieuw te activeren (via zijn e-mail ontvangen van Dassault System) op mijn desktop-pc en om mijn licentie (via mijn e-mail) op zijn pc te activeren.
Denk je dat dat zou kunnen werken?
Daniël

Het probleem is dat elk van onze twee licenties is toegewezen aan onze respectievelijke e-mailadressen in de Admin Portal. Ik ben er nog niet achter hoe ik dit kan veranderen... (Ik ben de beheerder)
Daniël

Voor het probleem met het witte scherm zou ik proberen de installatie uit te voeren vanaf de installatiemedia.
Als u dezelfde manipulatie (wijziging) uitvoert op een andere software, werkt deze dan normaal?

Bovendien zie ik geen verschil tussen overzetten via e-mail of via de server, behalve om een tussenstap toe te voegen die niet per se erg betrouwbaar is (risico dat de e-mail als spam wordt beschouwd).

Hallo, ik weet niet of dit bij jou het geval is, maar we hebben ook 2 licenties. Maar de licentie is afhankelijk van het serienummer dat buiten de installatie wordt gebruikt, wat betekent dat je niet van licentie 1 naar licentie 2 gaat op hetzelfde werkstation.
DE enige oplossing die ik gebruikte om bijvoorbeeld te kunnen telewerken, is om te verwijderen en opnieuw te installeren met het andere serienummer.
5Het verklaart echter niets over de lege pagina ^^)

Hallo Stefbeno
Dus ja, ik heb het ook getest vanuit de installatie-instellingen. Dito
Aan de andere kant lijkt het op andere software te werken, ik heb tenminste toegang tot bewerkings-, installatie- en verwijderingsschermen.
Het idee van de e-mailoverdracht is om onze ontvangen e-mails uit te wisselen met mijn collega, in de hoop dat de serienummers zullen volgen...
Daniël

Hallo fuz3D
Dit lijkt mij inderdaad ook de oplossing, maar het is ook degene die we proberen te vermijden omdat het erg tijdrovend is om de twee werkstations opnieuw te installeren.
Ik wacht nog even en kijk of er een wonderoplossing verschijnt...
Bedankt

Ik vraag me af als mijn collega en ik onze respectievelijke licenties automatisch via het net vrijgeven, zullen we de twee licenties hebben die verschijnen wanneer ze opnieuw worden geactiveerd? Of zal ieder van ons alleen zijn rijbewijs zien?
Je zult het me vertellen, het enige wat je hoeft te doen is testen. Maar mijn collega is terughoudend om iets te veranderen dat werkt. Hij heeft zijn licentie nooit vrijgegeven...
Daniël

Vanuit mijn praktijk is het niet duidelijk welke licentie beschikbaar is.
Het systeem haalt het serienummer op en controleert of de licentie beschikbaar is of niet.
In uw geval is het heikele punt dat uw licentie al min of meer geblokkeerd is. Maar in het ergste geval kun je hem zijn rijbewijs geven, maar hey in totaal is het wanneer een halve dag voor 2 personen verloren gaat.

Maar dit ding met een wit scherm verdraait mijn lul en ik ben bang dat je goed bent voor een volledige herinstallatie van je machine. (Ik neem aan dat je geen onderhoud hebt?)

Hallo STEFBENO
Het lijkt mij inderdaad dat wanneer ik de licentie krijg, ik alleen SOLIDWORKS PREMIUM zie in het herstelvenster.
Maar intuïtief denk ik dat er een oplossing moet zijn met het beheerdersportaal. Op dat laatste heb ik toegang tot de twee licentienummers, tot de e-mailadressen van mijn collega en mij.
Ik wil dit echt testen:
We geven de twee licenties vrij op onze respectievelijke werkstations + op het beheerdersportaal draai ik de twee licentienummers om + elk krijgt de licentie aan zijn kant. En we zien...
Het risico is dat alles wordt geblokkeerd...
Daniël

Het moet afhangen van het type licentie, als ik naar de portal ga, heb ik geen adres dat aan de licenties is gekoppeld. Als gevolg hiervan weet ik niet hoe het systeem zich in uw geval gedraagt.